A szeptemberi szarvasvadászatok előtt, többen is kérdezgették, hogy már kinéztem-e magamnak a bikámat, hallok-e bőgést, stb. Az igazság az, hogy láttam is, hallottam is, de különösebb lázzal nem töltött el, "csak" mint élményt konstatáltam, mindenféle lövési szándék nélkül. Kicsit nagyképűen kijelentettem, hogy engem, a bikabőgés nem hoz lázba. Nos ez így, ebben a formában nem igaz. Erre a tegnap esti vadászat  az igazolás.

Vendégem volt, egy jó barát, aki elfogadta a meghívásom.Nem "habókra" hívtam, hanem egy beállt bikára, "akit" már öt napja figyeltem, de a bőgőhelyétől távolabb, hogy ne zavarjak. Az öblös, mély hangja alapján, derék öreg bikának gondoltam. Az elvem az, hogy sosem közelről hallgatózok, nehogy megzavarjam az éber teheneket, hanem csak messziről figyelek és csak akkor ülök a "tetthelyre" amikor már éles a helyzet.

Hat órakor, még izzasztó,  tikkasztó melegben másztunk föl a valóban magas lesre, ami legalább két emeletnyi - ami miatt,  valaki, szellemesen Deadalon lesnek nevezte el. Az előző esti, biztos sikert ígérő bőgésnek nyoma sem volt, szinte síri csend uralkodott.  Kezdtem szarul érezni magam, hiszen majdnem fix bikára szólt a meghívásom.

A szokásos rituálékat megejtettem, ami egy pipa elszívást és az után elrágcsált Negró cukrot jelentette, de erre sem történt semmi, ha csak az nem, hogy szép lassan besötétedett. Nos, ekkor felgyorsultak az események, mert két rövid bőgés után, szinte a les mellett, egy ág reccsent diszkréten, utána pedig egy lágy, súrlódó hang hallatszott, ahogy a bika az erdő széli bokrokon átlépett.  Annyit tudtam kinyögni a barátnak, hogy nagy a bika lőjél. Nos ennek csak két akadálya volt, az egyik, hogy farral állt és távolodott, a másik, hogy Jani barátom, nagy izgalmában, nehezen találta meg a puska távcsövében a bikát.Csalóka Holdfényben ez egyébként sem egy könnyű dolog!

Kínomban mindenféle hangokat hallattam, a tehenek orrhangját, azután bikahangot,  tán még bégettem is, hogy a bika  megálljon és oldalra forduljon.

Hála Dianának, megtette és a puska célkeresztje is megtalálta a bika oldalát !

A bejegyzés trackback címe:

https://acelcsaba.blog.hu/api/trackback/id/tr8911694407

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása