Predátor !

2017.06.24. 07:30

Tíz napja tombol a hőség, az országot csapkodó heves zivatarok elkerülnek bennünket, mintha erre a dél Baranyai régióra üvegburát terített volna a Jóisten. Lehet, hogy féltésből, de lehet, hogy büntetésből. Ott van nektek a Duna, mondhatni, hogy a seggeteket nyaldossa, akkor ne panaszkodjatok a szárazságra. A Jóisten szájából lehet, hogy nem ezekkel a szavakkal jött az öntözési projekt, de, hogy igaza van, arról semmi kétség.

Még az a szerencse, hogy az éjszakák elviselhetőek, kellemesen hűvös szél enyhíti a nappalok kínját. A horgásztó vizét is jókedvűen csiklandozta a hajnali szellő, amitől a víz tetején apró ezüstös fodrok szaladgáltak, csillogva szórva a kelő Nap sugarait. A halak is élvezték a hajnali enyheséget, nagyokat csobbanva ugrottak ki a vízből, tekertek egyet magukon és látható élvezettel estek vissza az éltető elemükbe.

Jó lesz ez a nap, jókedvűek a halak, akkor talán éhesek is - állapítottam meg, okosságot színlelve - miközben már az első botomat csaliztam.Fél óra is eltelhetett, mire mindkét botom, szépen egymás mellé passzítva, a kapásjelző karikákat egyforma magasságúra állítva, - mintha a halakat érdekelni a precizitás -  várta a kapást.

A vadászatban a pipám a szertartás része, horgászatban pedig kabala ! Így, ahogy mondom ! Aki nem babonás, most ne figyeljen, illetve ne olvasson, de a legtöbb halamat akkor fogtam, amikor éppen pipáztam. Halcsalogató a pipám ! Alig párat szívtam a csibukon, amikor az egyik botom elindult a víz felé, győztem elkapni. Rögtön éreztem,, hogy nemes ellenfél van a horgon, az orsó dobjáról surrogva szaladt le a zsinór ahogy a hal a szemközti bedől fák irányába nyargalt. Itt már egyszer vesztettem halat, éppen ezért a  féket gyorsan megszorítottam és elkezdtem izomból tekerni. Bejött a taktika, a nyílt vízen azután már én győztem. 

Két és fél kilós remek nyurga pontyot szákoltam. Ahogy egyszer már írtam, én predátor pecás vagyok, nem az a halat csókolgatós, így a hal bekerült a természet kőrforgásába. Táplálék lett, stb. 

A bejegyzés trackback címe:

https://acelcsaba.blog.hu/api/trackback/id/tr8612617237

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Az angol beteg 2017.07.01. 11:18:49

Azt elfelejtette megemlíteni Doki, hogy a természet nagy predátorai egytől egyig baromi jól is néznek ki!!:)

Gratulálok a remek fogáshoz!
süti beállítások módosítása