Firenze !

2017.09.29. 17:13

Korunk járványa, mentális "szennyeződése" a turizmus. Félreértések elkerülése végett mondom, hogy az igénytelen turizmusról beszélek, amikor nem az érdeklődés hajt valakit, valakiket, hanem a programpontok kipipálása, itt is voltam, szaladjunk, ott is voltam, hajrá tovább, gyorsan egy szelfit, ami ugye abból áll, hogy háttal kell állni a látványnak, amitől az, háttéré válik, mert elől vigyorog a hülye turista, saját magára.

Az olasz városok élhetetlenné váltak, a helybéliek türelme fogytán - mondjuk ki, jogosan. Olyan rétege is megjelent a turistáknak, akik - finoman szólva - sem ütik meg az elvárható viselkedési minimumot, agresszívak, tolakodóak, szemtelenek. 

A Firenzei dóm előtt állva, valami olyan döbbenttel vegyes csodát éreztem, amit még sosem. Egyszerűen nem akartam elhinni, hogy ezt a monumentális szépséget emberkéz alkotta. Ha Isten alkotta volna, akkor is fő műve lehetne. Nemhiába lett rosszul Stendhal, amikor először meglátta. Én is közel voltam hozzá!  De nem így a keleti kisemberkék sokasága, akik egy gyors szelfi után, már rohantak is tovább. Semmi döbbenet, semmi csodálat. 

Az olasz városok utcáin pedig olykor égzengés és földrengés  keveredésének hangja dübörög végig -  a holtakat is életre keltve - amikor mondjuk ötven turista a guruló bőröndjével végigszáguld egy macskaköves utcán. 

Minden tiszteletem az olaszoké, hogy tűrik mindezt. Tudják ugyan, hogy a turizmus hozza a bevételt, de ez még nem menti a turistát a normális viselkedéstől. 

Az Uffizi képtárról majd legközelebb !

A bejegyzés trackback címe:

https://acelcsaba.blog.hu/api/trackback/id/tr8212911661

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Az angol beteg 2017.09.30. 14:58:07

Tehát megint része volt egy toszkán kiruccanásban, Doki!:) Örülök. Abszolút átérzem azt a felemelő élményt. Több mint 20 éve (tehát amikor megtaláltam a tökéletes fogorvost!) jártam utoljára ott és hasonló érzéseket keltett a dóm. Sajnos korunk értékválságautolér mindent. Nem kell messzire menni, már azt is fikázzák a "mai fiatalok" ami amúgy érdeklődési körük de idejétmúlt . pl videójáték. Megmosolyogni való a grafika stb. nem tisztelni az alapokat, gyökereket. Miért nem? öröm ha valaki eljut oda hogy a retro az jóó. A szelfizek őrületet meg nem is értem. Az meg végképp tragikus, hogy egy-egy szelfinek tragédia a vége, ha magaslatokon készül stb. Várom Uffizi beszámoloját Doki!

Acél Csaba · http://acelcsaba.blog.hu 2017.09.30. 20:15:17

@Az angol beteg: Az idén már belekóstoltam másféle olasz életformába is - Szicíliában voltunk két hetet. Más világ, csak Palermó nyüzsgő, de egyébként egy csodás, élhető vidék. Toscana városai, Firenze Sienna, Pisa, Bologna - mivel egyetemi városok is - ezért fuldokolnak a tömegtől. Az Ufficiban is embertelen a tömeg, de engem Botticelli képe érdekelt, az Angyali üdvözlet. Ott is dobtam egy "hátast", hogy ezzel a profán kifejezéssel éljek.Köszönöm a kommentjét, mindíg örömmel olvasom !
süti beállítások módosítása