Hajnali boldogság !

2012.09.09. 09:59

A " fejtetőre" állt göncölszekér rúdja a szemközti erdő fái közé mutatott,  alsó csillagával szinte beleérve az erdő sötét sziluettjébe, éppen oda, ahol a bika bőgött. Valamikor, a göncölszekér rúdjának állásásból tudtam, hogy  hány óra van, de a világítós óra kiváltotta a bonyolult számítást. A magasles alatt egy patak csörgedezett, ide vártam az éjszaki szerelemtől megszomjazó bikát, illetve a háremét, akiket - várhatóan - bódultan követ majd.

A keleti égbolt derengése fokozatosan elnyelte a csillagokat, a bika egyre fáradtabban és rövidebbeket  bőgött, azután jó hosszúkat hallgatott. Már majdnem befejezettnek tekintettem a vadászatom, amikor disznók megjelenése ragasztott vissza a les deszkájára.

  Egyforma süldők - biztos alomtestvérek -  bújtak elő az erdőből és lassan közeledtek  Itt-ot beletúrtak a tarlóba, de csak játékból, hiszen  a hosszú éjszaka alatt teleehették magukat a közeli kukoricásban.  Olykor átcsobbantak a patakon, hogy a "túlparton " is rendetlenkedjenek egy kicsit. A fegyverem már kibiztosítva lapult a markomban, de még vártam, egyrészt, a javuló "lővilág" miatt, másrészt úgy láttam, hogy érdemes türelmesnek lenni, mert egyre jobb lesz a helyzet. Mondhatni biztos voltam a dolgomban. Ez pedig vadászatban sosem jó.

Mielőtt lövéshez jutottam volna, úgy eltűntek, mintha a föld nyelte volna el őket. Nem is baj - gondoltam - a savanyú a szőlő logikája mentén - ugyanis bonyolult lett volna a lejárt műszakis Nivámmal a lőtt disznót fuvarozni. Szóval még meg sem lőttem, de már a sorsát egyengettem. Micsoda önbizalom, ugye?

Álmos vagyok, fáradt, de tele élménnyel . A kutyafáját, de szép hajnal volt.. 

A bejegyzés trackback címe:

https://acelcsaba.blog.hu/api/trackback/id/tr84764087

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Paci-ens 2012.09.09. 17:41:30

Tesó!
Te voltál a pirkadó hajnal mindent eldönhető, életekkel rendelkező nagy Ura.
Már, már rátetted volna a kezed(célzógombod) egy gyanútlan süldőcskére, de a sors még nálad is nagyobb Úr, ezért a kücsü disznócskának még nem jött el a végtisztesség.
Jobb ma egy elengedett disznó, mint a zsigereléssel járó,derékhasogató fáradság, egy ilyen Öreg kisnyugdíjasnak!
Na ugye, hogy ugye!

Acél Csaba · http://acelcsaba.blog.hu 2012.09.09. 18:30:33

@Paci-ens: az igazság az, hogy lőhettem volna,de a vadász-ösztönt legyőzte a józan mérlegelés.Egyébként kilencven kilóig felrakom a disznót a vadszállítóra. Utána viszont tényleg derékfájós kisnyugdíjas leszek pár napra.
süti beállítások módosítása