Hess !

2013.02.21. 21:08

Nem valami híres a memóriám - nagyon fiatal voltam, alig nőttek ki a végleges tollaim - de arra jól emlékszem, milyen jó volt kirepülni  a hálós ketrecből. Ott voltak ugyan a barátaim és barátnőim  is, ennivaló pedig volt bőségesen, de  valami nagyon hiányzott az életemből. Egyre többet rohangáltam a háló mellett és vágyakozva néztem a közeli erdő felé, valahogy oda húzott a szívem,  de a többieké is.

Azután egyik reggel kinyílt a háló.  Futni kezdtem, majd rájöttem, hogy repülni is tudok, szárnyra kaptam és szeltem a levegőt, szeltem, de hamar elfáradtam, leszálltam, bebújtam egy bokor alá és nyitott csőrrel kapkodtam a levegőt. Nem is olyan könnyű fácánkakasnak lenni - gondoltam. Azután cudar világ jött, durranós emberek járták a környéket, izgatott kutyák rohangáltak , rebbent az ijedősebbje,  sokunk  hullt le holtan az égből.

Úgy gondoltam, rövid kis eszemmel, hogy semmi szín alatt nem repülök, bármennyire is kergetnek, mert a halál az égben jár. Ettől az okosságomtól egészen meghatódtam - el is mondtam még egy pár havernak. Eldöntöttük, bármi  történjen, a földön maradunk.

A mai nap is jöttek, igaz csak kevesen, de igen szaporán pottyantak a levegőt szelők, de mi kitartottunk a földön. Még akkor is, amikor a fasor végénél, egy durranós ember elé totyogtunk.  Néztük egymást és nem történt semmi, illetve valamit kiabált, hogy hess, meg huss fácán - de ez nagyon nevetséges volt. Mondtam én fiúk,  hogy így kell ezt csinálni. Ezt a napot is megúsztuk.

A bejegyzés trackback címe:

https://acelcsaba.blog.hu/api/trackback/id/tr475097260

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Paci-ens 2013.02.22. 03:56:47

A durranós emberrel való találkozás után,kicsit megnyugodva totyogtunk tovább a haverokkal.
Valamit még kiabált utánunk, valami nejlonfácánokról de arra már nem figyeltünk.
El is döntöttük, hogy ez a stratégia a tuti, a földön maradni.Nem is értjük hogy egyesek miért gallyaznak fel a fákra esténként.De szép délelőtt volt,és csipegettünk is szorgalmasan,itt egy kövér giliszta, ott egy kis mag, mert a tele has ad életörömöt.
Nézzétek haverok ott jön egy vöröses valami gyönyörű barna szemekkel, csak azt nem értem, hogy miért rám szegezi.
Te,tesó ez kinyitja a száját és ne.....

Acél Csaba · http://acelcsaba.blog.hu 2013.02.22. 10:37:34

@Paci-ens: Nahát Tesó, nem is tudtam hogy reinkarnálódva róka lettél.De látnok is lehetsz, mert a területen nagyon sok széttépett fácánt találtunk. Az Ernő gazda szerint mintegy 60 rókát ejtettek el, de mindhiába, ez a terülj terülj asztalkám vonzza a ragadozókat. Nem csak a földön, az égben is.
süti beállítások módosítása