Trancsír !

2010.09.24. 08:32

Eddig - mármint a gerlevadászatokra értem - mindíg gondot-,  mi több lelkifurdalást okozott, mi, legyen a lelőtt gerlékkel. Ha ugyanis  azzal áltatjuk  magunkat, hogy a vadászat egy ősi, atavisztikus ösztön, aminek az alapjait kőbaltás őseink vésték génjeinkbe, akkor minden rendben, követjük a kőkorszaki "utasítást". Enni ugyanis kellett, ennek érdekében, jogosan, vagy jogtalanul, de vadat elejteni is. Magyarán vadászni. Ezt örököltük, kiben jobban, kiben kevésbé manifesztálódva. Előbbiek a vadászok, utóbbiak a vegetáriánusok.( akik legtöbbje eszi a húst, csak ha látják, akkor nem )

Ezen gondolatsor mentén, megnyugtató, ha a lőtt gerlék a terített asztalon végzik, mint táplálék. Ekkor kerek a történet: ez elment vadászni, ez meglőtte, ez hazavitte ...stb. Misi haver megpucolta. Ahogy potyogtak a gerlék, egy  hokedliból rögtönzött "mészárszéken", már pucolta is őket. Nagyon sokat dolgozott szegény, de a vadászat végére ott sorakoztak a pucolt gerlék, amiket már "csak" el kell készíteni, lehet levesnek, vagy sütni stb.

A kép címe pedig az is lehetne, hogy: bekapjam, ne kapjam ? Ez itt a kérdés !

A bejegyzés trackback címe:

https://acelcsaba.blog.hu/api/trackback/id/tr82319636

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Paci-ens 2010.09.24. 09:11:09

Tesó!
Én pucolás közben egyfolytában téged figyeltelek, és anyáztam, mivel nem vagyok vadászirigy, csak azt sajnáltam, hogy nekem nincs 20-as,vagy az alatti puskám.
A sárga irigység öntött el minden alkalommal amikor leszedtél egy torony gerlét, vagy lazán lőttél egy dublét.Különösen érdekes volt amikor negyvenöt fokos pózban szedted le a magasan repülő madarakat. Téged figyelve észre sem vettem, hogy mennyit pucoltam meg.Ez a Te szerencséd.

Acél Csaba · http://acelcsaba.blog.hu 2010.09.24. 12:10:59

@Paci-ens: nekem meg az tetszett, ahogy egytlen mozdulattal letépted a gerlék ruháját. Mit is jelent a rutin....?

Az angol beteg 2010.09.24. 12:34:33

Először is köszönöm, hogy a bejegyzésnek köszönhetően tanultam egy új angol szót is (csak hogy egy random friss példával szemléltessem a blog hasznosságát):

atavistic = of or relating to the behaviour of one's ancestors in the distant past

Gratulálok a vadász- és előkészítési teljesítményhez!

Végül egy hátraszaltóval kísérve jelezném, hogy örömmel fedeztem fel egy teljesen ismerős vadász-zsargon ifejezést ('dublé')....Viva la fejlődés útja!:)

Acél Csaba · http://acelcsaba.blog.hu 2010.09.24. 13:01:01

@Az angol beteg: hibázásnál is abszolút "szakkifejezéseket" használok.Forrás: restik,kocsmák, aluljárók, detoxikálók.stb.

Paci-ens 2010.09.24. 13:13:26

@Az angol beteg:
A dublét nem tanulni kell, hanem látni főleg úgy ahogy a a Doki lövi!

Paci-ens 2010.09.24. 13:23:11

@Acél Csaba:
És a tovább repülő madár után kiáltod, hogy Enebe hebbek habbibi!(szabadon a szolnoki rabbi után)

Az angol beteg 2010.09.24. 13:42:25

@Paci-ens: Azt hiszem a 'dublé-t' tapasztalni fogom első áldozatként, miután Doki ránéz előző bejegyzésére:D

Az angol beteg 2010.09.24. 13:44:25

@Acél Csaba: :D ....ez egyben amolyan utolsó belemosolygás a puskacsőbe volt

Acél Csaba · http://acelcsaba.blog.hu 2010.09.24. 14:02:55

@Paci-ens: várj csak Mihály. Ha képed felkerül ide, rögtön tisztázódik, kinek rokona a szolnoki rabbi.

solti anasztazia 2010.09.24. 22:41:19

:-)Gratula a vadasznak es a szorgalmas gerlepucolonak is!
Ha ott lettem volna szerintem a Misit boldogitottam volna,bar meg gerlet nem pucoltam...de hasonlithat a tyukhoz..abban ugyesebb vagyok,mint a dubleban....
Te Misi mi az az "enebe hebbek habbibi"?
Ezt meg nem hallottam.

Az angol beteg 2010.09.25. 14:06:26

Én sem tudni szeretném mit jelent az "enebe hebbek habbibi"....csak az megy, hogy a "Te mező neveled eleven őzemet." - mondat ugyanaz visszafelé olvasva...

descendens 2010.09.25. 16:03:42

Doktor bácsi! Köszöni a szőke angyalka a lehetőséget,hogy láthatott vadászatot élőben, és megpuceválhatott kb 100 galambocskát, mivelhogy fél éve nyúzta a szenilis nagypapáját egy kis galamblevesért. Azt mondta erre a papus, hogy jóvan drága onokám, kapol levest de dolgozz meg érte. Nos a kicsi aranyhajú majdnem úgy tépte a gerle tollat, mint a papuskája, csak ő (mármint a nőnemű apró egyed) gyorsabb volt, mint a grandfatus :)

Paci-ens 2010.09.25. 18:29:34

@Acél Csaba:
Te Átok!Naná,hogy azt a képet raktad fel ahol pufi vagyok az ásványvíztől!

Paci-ens 2010.09.25. 18:32:02

@Acél Csaba:
Tesó a szolnoli rabbit általad volt szerencsém megismerni.Egy kis beszélgetés után azt is elárulta, hogy igen jártas vagy a talmud magyarázásban.
Nőjön hosszúra a pajeszod.

Paci-ens 2010.09.25. 18:34:01

@solti anasztazia:
a kicsit pontatlan fordítás arabról, azt jelenti, hogy én is szeretlek kedvesem.

Az angol beteg 2010.09.25. 19:47:52

Ez a bejegyzés mondhatni Paci-ens (és munkája)előtt tisztelgés. Készítettem is neki egy "Golden Gerle-díj"-at:

('')>
||
(>)>
|`´|
"-"
|__|

Paci-ens 2010.09.26. 06:16:53

@descendens:
Ez a kommented kininizű lesz hamarosan

Paci-ens 2010.09.26. 06:20:25

@Az angol beteg:
Tisztelettel köszönöm a Díjat, de meg kell osztanom a szőke angyalkával.
Ha a Doki azt a képet rakja fel, akkor már eleve kewtten kaptuk volna.

Paci-ens 2010.09.26. 06:26:51

@solti anasztazia:
Drága! ha engem boldogítottál volna egy gerlét sem pucolok meg és a Doki bravúros lövéseit sem látom mivel a szemeim le sem veszem rólad.

Az angol beteg 2010.09.26. 10:35:33

('')>
||
(>)>
"-"

Ez pedig a szőke angyalkáé, hogy mindenki polcán pihenhessen otthon egy díj. A virtuális szobrocska mérete nem rangsorolást takar és nem is életkorra utal, hisz mindketten fiatalok. Csak az "apró egyed"-re reflektálnék....és ugye a kifejezés számít, nem az ábrázolásmód :)

Paci-ens 2010.09.26. 14:00:39

@Az angol beteg:
Az apró egyed a szőke angyalka,az édesanyja szerint.
Én már,Ő még= vagyunk gyerekesek(fiatalok)(közösen nézzük a hangyabolyt binoklival)
Nálunk még mindíg érdekesek lehetnek a kifejezések, és az ábrázolások is.
Példa: Tesóékkal miután végetért a vadászat beautóztunk a vadászházhoz,ahol a Vt.elnök várta Őket aggódva,s kérdezte mennyi patron fogyott.A válasz hallatán megkönnyebbülve szólt:a többi már engöm
nem is érdeköl.
Indulnánk ki a kocsihoz hazafelé,mikor a szőke angyal megszólalt: Papa megteszöd neköm,hogy adsz inni. Mit ne mondjak dobtam egy hátast, és adtam inni.
A díjat kinyomtattam, és már a falán van.

Az angol beteg 2010.09.26. 17:17:28

Tényleg nem akarom kidekorálni Doki blogját, de az előző bejegyzésre régóta nem reagált senki és a nyuszi kicsit elfáradt a várakozásban...elbóbiskolt:

z
z z
(\_/)
(˘.˘)
(")_(")

Az angol beteg 2010.09.26. 17:21:48

Tán szüretel mindenki? (komment-lökdöső komment voltam.)

Acél Csaba · http://acelcsaba.blog.hu 2010.09.26. 18:25:00

@Az angol beteg: bocsánat, itt vagyok !
31 év után találkoztam volt munkatársaimmal. Helyszín a szolnoki Tiszaliget egyik üdülője. Egy második város nőlt ki abból a "Szandai rétből" ahol én még szabadon nyargalásztam lóháton. Valamikor ez a rét volt Szolnok árvíztározója. Most már évente emelni kell a gátak magasságát. Okosabbak voltak elődeink?

Acél Csaba · http://acelcsaba.blog.hu 2010.09.26. 18:43:52

Csak megerősíteni tudom, Tesó unokája, maga a csúcs. Semmi barbi-effektus,vadászaton nem nyafog és Papája nyomdokain halad, azaz simán trancsírozz a galambokat. Enni akart galamblevest, megdolgozott érte. Figyelem, lassan kivesző jellemvonás !

Paci-ens 2010.09.26. 19:41:40

@Acél Csaba:
Tesó!köszönöm a véleményed az unokámról,aki már most abszolút NŐ!
Mindene az ékszer, a ruhák,és szerinte a nagymamája a legszebb.De ha megtudja, hogy a papa vadászni megy,vagy természet-járni azonnal feltámadnak benne a Te általad is említett atavisztikus ösztönök.
Én eddig is, és a továbbiakban is megteszek mindent,hogy a (remélem)génekkel örökölt természet iránti kiváncsiságát erősítsem.
Én is meglepődtem amikor ezeket a tulajdonságokat felfedeztem benne.
A kérdései: mit csinálnak a hangyák?,honnan jön a lepke?,miért nem tud futni a hernyó?,miért ott jön ki a tojás a tyúkból ahol kakil? már természetesnek tüntek.Mellette egyetemi tanárnak érzem magam,mert magyaráznom kell a természet minden rezzenését, és Ő mint a szivacs a vizet szívja magába a hallottakat.
Nagy a felelősségem,hogy el ne rontsak valamit.
A következő feladatom, hogy elvigyem madárlesre,mert szeretné megismerni azokat a madarakat amikről meséltem neki.Irány Velence a madárvárta!
Ha időd engedi,gyere velünk az unokáddal lehet leteszi utána a barbit.

Acél Csaba · http://acelcsaba.blog.hu 2010.09.26. 19:58:59

@Paci-ens: jól hangzik a madárvárta.A saját Manócskám, a lovak ( konkrétan a pónik ) után érez vonzalmat. Elvileg, már megvettünk egy egész ménest. Még jó, hogy fizetni is elvileg kellett.De ugyanebben az "árfekvésben" a szarvasmarhatelep ez évben született kisborjúit is "megvettük".Még jó, hogy nincs krokodil-farm a közelben !

Az angol beteg 2010.09.26. 20:41:35

Bocsánat, de kihívásnak éreztem megjeleníteni egy atavisztikus ösztönnel megáldott kislány-figurát

>¤<
(';' )
-('.')------------->
/||||||\
I I

Az angol beteg 2010.09.26. 20:58:19

...és a párját....az előző amúgy is túl bő szoknyát viselt:-)

>¤<
(';')
-(.)-
()_()

solti anasztazia 2010.09.26. 21:32:11

Elnezest a kimaradasert,de hetvegen a Nellanal voltunk...szureti fesztival,buli,babfozo...ahol en javareszt babaztam:-)imadtam!Hianyzik is...

solti anasztazia 2010.09.26. 21:33:10

@Paci-ens: Latszik,hogy buszke vagy a Szoke Angyalra!!Aranyos!
A kepe meg szipi-szupi!Tetszik!

Az angol beteg 2010.09.26. 22:57:37

Hát még nekem hogy hiányzik...
süti beállítások módosítása