Szivárvány

2009.02.22. 09:50

A B-i vadásztársság vendége voltam, őzbakra. Az űzekedés már lecsendesedett, a bakok nem nagyon mutatkoztak. Próba szerencse -gondoltam - hátha az általam kinézett bak még egy utólsó hevületében megmutatja magát.  Kínos leírnom, de már kétszer elhibáztam. Ettől ez már "személyes" ügyem lett, őt és csakis őt akartam elejteni, kívánatos agancsa lett volna ( lett is ) a századik bakom.
 

szivárvány


Furcsa, szeszélyes idő volt, a kék égen, komor fekete felhőket sodort a meleg, augusztusi szél, ezért a ragyogó napsütést, időnként heves zápor követett, illetve sokszor a kettő egyszerre történt, ahogy a népi mondás tarja, hogy ilyenkor "veri az ördög a feleségét" !

Nagyon furcsa, eddig még általam sosem tapasztalt fényviszony alakult ki, a súlyos esőcseppek, az égből, mint valami csillógó gyámánt zuhantak alá. Bevallom, kicsit furcsán éreztem magam, márcsak azért is, mert nem tudtam, hogyan fogok az autómmal kikecmeregni ebből a völgyből, ha ennyire esik.

Már most mondom, hogy ezen a napon nem mutatkozott a "bakom". Amikor beesteledett,  élénk beszélgetésbe merülve ballagtak felém  vadásztársaim. Szokatlan volt, ez a "csendháborítás",  mert ismerték ők a regulát, hogy a vadászterületet legalább olyan óvatosan, a vadat nem zavarva kell elhagyni, mint amikor megyünk ki a lesre. Az izgatott beszélgetésük témája volt a szivárvány !

Ők, egy szemközti domboldalon álló lesen ültek és elmondásuk szerint, amióta vadászok - pedig régi motorosok már - ilyen gyönyörű és hatalmas szivárványt még nem láttak. A szivárvány pontosan onnan indult, ahol én ültem. Benne ültem a szivárványban. 

Ledöbbentem ! Az előző napokban beszélt nekem egy nagyon jó barátom, a vadász öccséről, aki váratlanul, 39 éves korában meghalt. Azóta neki a szivárvány, üzenet tőle. Most akkor nekem is üzent valaki ? 

Vers is született belőle, de azt majd legközelebb
 

A bejegyzés trackback címe:

https://acelcsaba.blog.hu/api/trackback/id/tr40957898

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása