Favágás !

2009.05.23. 11:35

A vadásznapokról megírtam, amit gondoltam, képet is mellékeltem. Ezzel a dolog lezárva. Említettem viszont, hogy az őzbakvadászat is elkezdődött. Előre bocsátom, az idén már lőttem egy szép, ághiányos, koros bakot, de kaptam még egy bak eljtésére lehetőséget.

Ennek a még most is futkosónak a történetét írnám le, ami nem kerül a dicsőségtáblámra - ha lenne ilyen. Egy szűk, kis vas magaslesen ücsörögtem, természetesen pipafüstbe burkolózva. A lesről csak előrefelé volt kilátás, tehát kilövési lehetőség, ezért kényelmesen hátradőlve vizslattam az előttem zöldelő lucernatáblát. Jobbról, balról karomnyi akácfák akadályozták a kilátást. Pisti vadőr szerint, jár ide egy derék bak.

Egyszer azért jobbra néztem a fák között és bizony, abban az irányban csipegette a finom zöldet az "én bakom".

Az biztos volt, hogy nem jön a lesem elé, egyre inkább távolodott. Gondoltam, megpróbálom, hátha van annyi rés a fák között, hogy elfér köztük a "golyóm". Nagyon nehéz volt a szűk lesen jobbra kifordulni, de valahogy mégis rákészülhettem a célzásra. A távcsőben jól látszott a bak oldala, gondoltam, megpróbálom. A lövés csattanását rezignáltan tűrte, éppen csak a fejét kapta fel, de azután legelt tovább. Hová lett a lövésem? villant az agyamba, de már töltöttem újra és pontosan ugyanoda célozva, másodszorra is lőttem. Na, ekkor már egy hangos csattanás volt a válasz, a bak teljesen épségben és nyugalommal besétált az erdőbe. A recsegés fokozódott és amikor felnéztem, rémülten láttam, hogy felém  dől egy fa. A rohadt életbe - káromkodtam el magam, még agyonüt. Szerencsémre a mellette álló fák fogták föl a kidöntött fámat. Két lövéssel kidöntöttem egy fát. Nagyon egyszerű a magyarázat, a távcsőben nem látszott a fa, de a cső egy kicsit lejjebb van és az bizony "likiránt" egyenesen a fába küldte a lövéseimet. Egymás mellé a kettőt.

A helyzet annyira komikus volt, hogy- ilyet sem tettem még lesen - de hangosan elnevettem magam!

Azt hiszem, ezt a csorbát ki kell köszörülnöm. Hogy sikerült-e, majd megírom! 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://acelcsaba.blog.hu/api/trackback/id/tr821138917

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása