Herdálás!

2009.12.29. 21:04

Van egy kedvenc lesem. Volt olyan év, hogy szinte csak oda jártam és sikeresebb voltam, mint amikor rohangáltam egyik lestől a másikig. Anti haverom bölcselkedett ekképpen : két esetben kell egy lesre ülni, ha sok a nyom, vagy ha egy sincs. Ha sok a nyom akkor jön a vad, ha kevés akkor meg éppen akkor fog beállítani, amikor ott ülünk.Tehát mindenféleképpen fel kell ülni egy lesre, ez a minimális feltétele, hogy vaddal találkozzunk.

Ma is ehhez a kedvencemhez írtam be magam. Egy dombnak lefelé "futó" erdő alsó szélén áll a les, mondhatni a lesem.  Az erdő melletti keréknyomnyi utacskán lehetett leballagni a lesig és ha netán valamit lőttem itt lehetett felhozni. Teljes döbbenetemre beszántották az utat.  Elgondolkodtam . Mi is történik majd tavasszal ? Bevetik, de valahogy a traktoroknak is le kell majd menni az erdő mellett, hogy az erdő alatti részhez is eljussanak, egyszóval a saját bevetett vetésén megy végig utat járva oda, ahol eredetileg is az volt. Mindeközben letiporva a vetést. Milyen egyszerű és olcsóbb lenne be sem vetni ezt a részt. A  vadkár is ott jelentkezik, ahová mi, vadászok nem jutunk el. Tiszta herdálás volt beszántani az utacskámat.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://acelcsaba.blog.hu/api/trackback/id/tr241631282

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása