Tészta

2010.06.30. 19:09

HalászlétésztaHa szorgalmasan látogatódik a blogom, akkor jutalomból elárulom, hogyan és miből készül a környék - mit környék, a megye - legjobb halászleve. Onnan tudom, hogy én csinálom. Mégpedig halból, ami eléggé váratlan fordulat. A halászlevem minősítése meg gátlástalanság.

Van egy ismerősöm ugyanis, aki olajoshalból is produkált "halászlevet". No, ehhez képest minősítettem a sajátomat.

Tisza mellett nőttem fel, ezért az ottani passzírozós halat ettem és szerettem, egészen 1980-ig. Hallotam ugyan, hogy valahol a Duna mellett, Baja környékén, nem passzíroznak és horribile dictu - tésztát tesznek a lébe. Még rágondolni is szörnyű - vallottam. Mit tesz Isten, éppen  ebbe, a "tésztás" regióba sodort a sorsom, a jobb sorsom. "Tésztás" vagyok egyébként is, könnyű volt megszoknom. A halevés ritusa az alábbi.

Első tányérral csak tészta, lével. Másodikra, ugyanez, csak egy kicsi hallal már. Harmadik tányérral a halak csipegetése történik.  Akkor az igazi, ha a negyedik tányérral, ami összetétele egyezik az elsővel, sikerűl durranásig megtölteni a gyomrot, ahogy falumban mondjuk: "'lefujtani".

A halászlé készítésének módjáról,-  mármint, ahogy én csinálom - majd később. Addig is kéretik ide jelentkezni azoknak, akik már ettek a főztemből és ízlett is nekik.

A bejegyzés trackback címe:

https://acelcsaba.blog.hu/api/trackback/id/tr772121446

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

solti anasztazia 2010.07.01. 19:08:22

Jelentkezem,mert en ettem...es naggyyyon finom!!!!Kedvet is kaptam hozza,uh halaszle rendel,ahogy haza tetszik erni!!
Jo utat!

Az angol beteg 2010.07.02. 16:02:10

...én sem...de megkostolnám. Nem tudna valakivel küldeni belőle?:)

Paci-ens 2010.07.05. 05:39:04

Tesó!
Bocsi de egy kis fáziskéséssel reagálok.
Halból könnyű!

Paci-ens 2010.07.08. 11:50:55

Tesó!
Misu üzeni hogy nem tudsz annyit főzni amit ő ne enne meg.
süti beállítások módosítása