Basilica di Santa Chiara.

2010.07.22. 12:57

Miközben Assisiben, a Szt.Frenc bazilikától, a Szt. Klára bazilika felé baktattam - közben áldást kapva - eltelt egy nap. De csak itt, a blogírásban. Ebben az egy napban,  pecsennyévé sült a tar fejem és az ingujjból kiálló felkarom, jó kis horgászélményeket éltem át. A kifogott halak listája, hogy ne legyek szerénytelen, de a "szokásos" volt, keszegek, dévérek, pontyok. No meg életemben először fogtam a kezemben compót. Nagyon mutatós hal, érdekes zöldes színű apró, csillogó pikkelyekkel. Más néven doktor-, vagy cigányhal, de ennek már úgy néztem utána. Azt mondják, finom.

Visszatérve Assisibe, éppen délre értünk a Szt.Klára bazilikához és azt éppen zárták. Olaszországban, déltől kettőig, vagy háromig, zárva vannak a templomok. Igaz, ilyenkor minden bezár, mintha kihalna a város. 

Szerencsém volt, mert a jó árnyékos lépcsősoron le lehetett ülni és - mi mással, mint türelemmel -  várni a nyitást. Nagy melegben, egyébként is veszít az ember az izgágaságából. Eleinte rajzolgattam, azután a fejemet a hideg temlomoszlopnak támasztva, jóízűen elaludtam. Mellettem, egy ember fejét éppen bakapó márvány oroszlánszobor állt őrt, de csak egy darabig gondolkodtam el, a  nem éppen barátságos helyzeten ( oroszlánok elé vetés ) mert az álmosság nagyobb volt, mint a szobor keltette  "izgalom ". Vagy úgy is mondhatnám, hogy erős "felindulásomban" - álomba szenderültem. (Álomba ringató szobor résében a fehér sapkám és a vizes  flakonom kandikál!)

Majd innen folytatom !


 

Szerző: Acél Csaba

12 komment

Címkék: olasz

A bejegyzés trackback címe:

https://acelcsaba.blog.hu/api/trackback/id/tr812168549

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Az angol beteg 2010.07.22. 13:24:27

Mit rajzolgatott Doktor Úr? Vázlatozott? v. ami jött?

Az angol beteg 2010.07.22. 13:30:51

Az oroszlányszobor képi hatása jelezvén, hogy a rossz szinte elkerülhetetlenül mindenütt ott van - még ott is ahol minden jó, ahol az ember békésen, nyugodtan szunyókál - eszembe juttatja a Genesis sorozatán fellelhető kígyót, mint a rossz, bűn, kísértés állandó jelenlétét.

Acél Csaba · http://acelcsaba.blog.hu 2010.07.22. 14:24:24

@Az angol beteg: Krétarajz volt és az, amit éppen a lépcsön űlve láttam. Majd A red alert-et megkérem, hogy segítsen ide felrakni.

Paci-ens 2010.07.22. 17:23:26

Tesó!
Compó jeligére.Tinca tinca!
Igen ritka édesvízi hal a mai napokban,ezekben a vizekben.
Kifogni lottó ötös.
"Comp"=vastag húsdarab.
Remélem nem késtem el, és még nem raktad be a halászlébe.
Recept!:
Végy egy tintca tincát,pucold meg azoktól az aranyos pikkelyektől,és belezd ki.Forgasd meg lisztben,de nem paprikásban,és szűz olivaolajban süsd aranybarnára.Készíts hozzá salátatálat, olivaolajjal,paradicsommal,zöldpaprikával,uborkával,zellerrel,citromfűvel,citromlével,zsályával,főtt tojással.

Az angol beteg 2010.07.22. 22:14:39

A jó és a rossz tematikája kapcsán érdekes gondolatra bukkantam: "A rossz sok mindent elér vagy meghiúsít, de a jót ne hagyjuk szenvedni. Tárjuk ki számára lelkünket s a mi szenvedésünk is véget ér."

solti anasztazia 2010.07.22. 22:36:07

@Paci-ens: A recept ugye nem a halaszlehez keszult?Furcsa lenne lisztbe martva.De te meg azt is tuti finomra csinalnad.:-)

Acél Csaba · http://acelcsaba.blog.hu 2010.07.22. 23:23:14

@Paci-ens: ..igzad van, egy compónál csak két húsosabb comp-ó a jobb!

Acél Csaba · http://acelcsaba.blog.hu 2010.07.22. 23:24:29

@Az angol beteg: optimista gondolat, lehetne akár életviteli tanács is.

fica kornelia 2010.07.23. 12:57:16

Üdv a fedélzeten....
ez ám a nem semmi,ami ezen a blogon folyik.nagy nehezen feljutottam"két szoptatás közt":-)gratula a csapatnak,hüségesek nagyon,de remélem doki tudja h én is ugy szeretem mint ök,ja és a bulin bevállalom a sztárvendég szerepét.
puszka

Paci-ens 2010.07.23. 13:55:15

@fica kornelia: Mélységes hódolatom!
E hónap 31.-kén búcsubuli van Pörbölyön, ahova szeretettel meghívunk,az eszement éjszakára, ahol abszolút sztárvendég lehetnél!(ha szállás kell szólj a dokinak, vagy nekem 06309484356 telefonon)Ki ne hagyd!

Acél Csaba · http://acelcsaba.blog.hu 2010.07.23. 14:06:56

@fica kornelia: Bingó! ..hát ez a két szoptatás közötti bejelentkezés- nagyon tetszik.Ma már nyugodtan megyek vadászni, aktív a csapat!

solti anasztazia 2010.07.23. 19:22:56

@Paci-ens: Hat igen...en nem kaptam meg a telszamot....Nella kiutessel gyozott:-)
süti beállítások módosítása