Atomtemető.

2010.07.24. 05:59

Ha már az olasz uti élményeket egy napra megszakítottam - és ezt egy vadászatért tettem - akkor azt el kell mesélnem. Nyilvánvaló, nem egy átlagos vadászat volt (bár ilyen sincs, mert két egyforma vadászat sincs) ha már engedtem a hívó szónak. A helyről csak annyit, hogy a közelben van az újonnan létesült atomtemető. Először berzenkedtem a helytől, de azután elmagyarázták, hogy "csak" a reaktor javítása közben használt ruhákat, meg egyebeket dugják be ide, több száz méterre a föld alá, egy hatalmas sziklába fúrt tárolóba.

Az "atomosok" jóvoltából a falu igencsak kipendült, rendezett, látszik, hogy nincsenek anyagi gondjaik. Ráadásul, az ország egyik legjobb vadászterülete, 57% -os erdősültséggel. Este hatra érkeztem, a polgármester várt, több vadász társaságában.  Két, ex-miniszter  is velünk tartott a vacsoránál, neveket nem említenék, de egyikük az egészségügyé, a másikuk az igazságügyé volt. Ők is itt vadászok !

Teliholdas, nagyon meleg este volt. A leshez, egy árpaföldön kellett átmenni, de nagyon kellett a láb alá figyelni, hogy a sok vaddisznótúrásban nem legyen bokaficam. Nem szaporítom, szinte körülvettek bennünket a szarvasok - borjút, ünőt lehetett volna lőni - de nem akartam. Volt olyan merészebb borjú, "aki" alig húsz méterre csipegette a kalászokat.

Közben a gyönyörű hold teljesen fölénk kúszott, 10 óra körül hosszan belenéztem a "szemébe", hátha üzen valamit. Miután a disznók nem tették tiszteletüket, a holdnézés után leszálltunk a lesről. Semmiféle hiányérzetem nem volt az elmaradt disznólövés miatt,.......sőt. Nekem ez a csend és nyugalom, az ezüstös fényben úszó szarvasok családi idillje, hangulata, jobban tetszett, mintha "szétpuskázom" mindezt, egy disznó miatt. Kivéve egy nagy agyaras kant !

Szerző: Acél Csaba

9 komment

Címkék: vadászat

A bejegyzés trackback címe:

https://acelcsaba.blog.hu/api/trackback/id/tr802172284

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Az angol beteg 2010.07.24. 10:38:42

"...ezüstös fényben úszó szarvasok családi idillje" - Ez valami csoda lehetett!

Acél Csaba · http://acelcsaba.blog.hu 2010.07.24. 12:42:42

@Az angol beteg: ilyenkor vagyok ám bajban.A látvány és az, hogy ne zavarjam őket, a lesen marasztal.

Yarissa 2010.07.24. 16:08:55

A telihold "szemébe" érdemes olykor belenézni ,mert mindig üzen valamit.
Csakúgy, mint az égboltot koszorúzó szivárvány , amely "felosztja az eget kékre, és koromfeketére".

Az angol beteg 2010.07.24. 19:04:45

Hát igen...ha például nekem közéjük kellene lőnöm, ahhoz én olyan kevés lennék, mint apácazárdában a fitymacsattogás...vagy maci-sajtban a brummogás. Elnézést ha túl provokatív voltam :)

Acél Csaba · http://acelcsaba.blog.hu 2010.07.24. 19:48:15

@Az angol beteg: vadász lélekkel, ez valóban egy kicsit provokatív volt. Nem az apácazárdás rész - az no comment- hanem a "közéjük lövés". Ha közéjük lövök, akkor hibázok, mert ott nincs semmi. Ha "rá-lövök", akkor talán találok.Mindíg a vadász dönt, hogy elsüti-e a fegyverét, vagy sem. A látvány szépségét - olykor - a puska dörrenése szakítja meg, de ez is velejárója a vadászatnak. Ugyanis az eredeti genetikai kód, a vad elejtésére irányul. De ennek szigorú etikája van - erről hosszan tudnék beszélni.

solti anasztazia 2010.07.24. 23:03:57

Ettol igazi vadasz a vadasz..ha nem csak az elejtett vad latvanya hozza lazba,hanem az elo is..abban is tud gyonyorkodni.

Acél Csaba · http://acelcsaba.blog.hu 2010.07.25. 22:46:33

@Yarissa: honnan is ismerős ez az idézet? Csak nem egy versből? Ismerem a költőt !
süti beállítások módosítása