Azért is Viterbo

2010.08.04. 19:35

Tehát a sok kút stimmelt, a sok szép nő nem éppen. Viterbo címerállata az oroszlán, így nagyon sok kút és dombormű témája. A S.Angelo templom falán van egy remekül restaurált római márvány szarkofág, amelyen vadászjelenet látható, oroszlán részvételével. Nagy vadász lehetett a "megboldogult" római, ha ilyen szarkofágot kapott. Nekem egy egyszerű fácános is megteszi majd.

A másik képen a püspöki palota látható. Az 1260-as években még a pápák rezidenciája volt. A Conclave  - a pápaválasztó gyűlés színhelye volt a nagyterme. Csak egy kis érdekesség. A conclave - szó szerinti fordításban -  kulcsra zárást jelent. Nevét onnan kapta, hogy X. Gergely pápa választása, már 12 hónapja tartott, amikor a Viterbóiak megunták, hogy ennyi ideig kell etetni, itatni a gyülekezetet, bezárták őket és lebontották a fejük felől a tetőt. Érdekes, ettől hamar dűlőre jutottak.

Kár lenne a szép parlamentünkért, de lehetne elhúzhatósra csinálni a tetőt?


A bejegyzés trackback címe:

https://acelcsaba.blog.hu/api/trackback/id/tr192199187

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Az angol beteg 2010.08.04. 20:30:06

Érdekes ez a conclave dolog....és gyönyörű ez a szarkofág....de mielőtt fácánosról beszélnénk én még min. 4-5 hidat szeretnék (teljes élettartammal, ugyanarra a helyre!) Öntől és legalább ugyanennyit Tázitól...

Paci-ens 2010.08.04. 21:39:09

A parlament elhúzhatós teteje tenné be a kiskaput.Egy frászt! Ha az általam nem igen tisztelt képviselők napozni,netán ázni kívánnak menjenek ki az ajtón.Nehogy már én finanszírozzam a legalább 50-es faktoru napozókrémet(ámbár azzal is leégnek elég sűrűn),vagy a parapléjukat.

Paci-ens 2010.08.04. 21:52:53

A Tesó által kívánt fácános: gerlés lesz egy huszonnyolcas puskával,(ez tuti)amihez még sok hidat kell felrakni,de csak húsz év múlva.Én ezen idő alatt megelégednék egy hiddal is felrakva, a többit szeretném kiharcolni tornagyakorlat formájában.
Tázitól...csak azt a mosolyt kérem még legalább hetven évig, mert nagyon önző vagyok.

Acél Csaba · http://acelcsaba.blog.hu 2010.08.04. 22:04:20

@Paci-ens: Azt hittem a 116-ba belefáradt a csapat, de nem. A sok tenger után, még tétovák az első szárazföldi lépések, de menni fog.A szarkofágom gerlés kivitelébe is beleegyezek, amikorra kifaragod a Carrarai márványból, kb. aktuális lesz a belefekvésem. Úgy látom A "Tázi mosoly" fogalommá vált.Már én is várom, hogy lássam !Cserébe a herpeszes mosolyom tudom adni.

Az angol beteg 2010.08.04. 22:44:18

Na jó én sem maradhatok ki: Én is igénylem a Tázi-mosolyt!:)

Az angol beteg 2010.08.04. 22:45:44

Nincs egy kicsit túl sokáig el??? vagy az idő lassult le... vagy nem tom...:)
süti beállítások módosítása