Bikabűz !

2010.08.29. 10:19

Volt róla szó a kommentekben, hogy bizony a rigyető bika szaga, nem éppen parfűm alapanyag. Persze, csak számunkra, mert a szarvashölgyek szíve, igencsak erre pezsdül.

Szarvasbőgés idején, még a bika fekhelyének a szaga is jól érezhető, pedig csak egy-egy rövid dagonyázás erejéig fekszik el, ha nagy a hárem, a kikapósabb tehenek és ünők szívesen szöknének, vigyáznia kell a ledér népre. Ugyanis a hárembika által elvert bikalegények, csak arra várnak, hogy lankadjon a figyelem, már terelik is el a közeli sűrűbe, a szerelemre éhes  menyecskéket.

Tehát összefoglalva, rettentő büdös a bőgő bika. Egyik alkalommal, lőttem bikát, jól is jelzett, de visszapenderülve, az erdőbe rohant, ahonnan egy darabig csak az ágak törése hallatszott, majd a jellegzetes zuhanás hangja. Megvan, állapítottam meg és minden sietség nélkül pipára gyújtottam. No, vegyük sorba a teendőket. Eőször is, megkeresem a bikát, a közben rám boruló sötétben. Másodszor, be kell menni emberekért a faluba, a szállítás négyemberes.

A rálövés helyétől az erdőig jól láttam a vért, de az erdőben már semmit. Tudtam, nem lehet messze a bika és - mint a jó kutya - kezdtem nagyokat szaglászni a levegőbe. Egyszer megcsapott a jellegzetes szag, majd egyre erősebben, végül majdnem átestem a fekvő bikán. Ebben az esetben sokat segített a büdös bikaszag.

A zsigerelésről és a hazaszállításáról majd legközelebb!


 

A bejegyzés trackback címe:

https://acelcsaba.blog.hu/api/trackback/id/tr252255914

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Paci-ens 2010.08.29. 13:36:38

Tesó!
Abban az évben amikor októberben meghívtál vadászni és a fiatalos fenyves felett ültünk egymás mellett a lesen,a learatott kukoricatábla mellett délután öt órakkor, és hallgattuk az ágak tördelését lentről,izgalmadban feszültebb voltál mint én.Te már tudtad, hogy jön! A lestől kb.80 méterre kiváltott a bika és bambán nézte a learatott kukoricatáblát, hogy hová lett a kaja?
Távcsövezted, és megszólaltál igen szép selejt lő.... Itt már a puska válaszolt.
A sok együtt vadászott élmények mellett,még Őt a Lébenhirchet is Neked köszönhetem.Mindenesetre olyan gyorsan még nem tudtam negyedmagammal leittasodni mint akkor.Én még a szagát sem éreztem.

Acél Csaba · http://acelcsaba.blog.hu 2010.08.29. 14:23:07

@Paci-ens: ...sőt!Még le sem szálltunk e lesről,már rózsás kedvünk volt !Ez volt az az alkalom, amikor gyakorlatilag az egész vadásztársaság leittasodott.Nem mondhatod, meg lett ünnepelve a bikád !

Paci-ens 2010.08.29. 17:17:32

@Acél Csaba:
...sőt meg is könnyeztük egymásba kapaszkodva ahogy illik!

fica kornelia 2010.08.29. 22:15:09

Illatok és szagok....amikor Ön és én mentünk ki a lesre,akkor bizony nem mi...,hanem a vadak érezték a mi szagunkat...:-)a pipa és szivar füst"elűzte"a vadakat.Még csak egy verebet se láttunk de csoda szép volt az a négy órás csend az erdő szívében!Ennyi ideig nem voltam csendben még soha...:-)

Acél Csaba · http://acelcsaba.blog.hu 2010.08.29. 22:30:33

@fica kornelia: Nellike ! A pipázás, a cigaretta csak azt a vadat űzi el, amit a mi szagunk is elűzne.Nem a füsttel volt ott a baj, hanem a kőrbepisiléssel.

fica kornelia 2010.08.29. 22:45:12

@fica kornelia::-)
Szep az oszinteseg.."ennyi ideig meg nem voltam csondben soha"..
Akkor mar ertem a draga ferjed miert is lett vadasz nem olyan reg:-)
@Paci-ens: Utolagosan is Gratulalok hozza!

Az angol beteg 2010.08.30. 20:03:57

Nekem még nem volt szerencsém tapasztalni sem a bőgést, sem a jellegzetes szagokat...viszont Doki írásai egy új, izgalmas világot tárnak fel előttem....mint vmi törzsi dobszó:), mely visszahívogat oda, ahonnan jöttünk....és nagy örömmel fedezem fel a vadászat szakszavait, jellegzetes szókincsét. Köszönöm.

solti anasztazia 2010.08.30. 21:13:59

Jaj ujra bocsanatot kerek...mar en is kezdem unni,hogy a Nella neve alatt irok.es pont neki....:-)

Acél Csaba · http://acelcsaba.blog.hu 2010.08.30. 21:20:42

@Az angol beteg: valóban, én már természetesen, anélkül, hogy észrevenném használom a vadászati "szakzsargont", ami nem biztos, hogy anyanyelvünk legszebb szavaiból áll, ugyanis sok bennük a germanizmus. Ha tetszett - külön öröm.

Acél Csaba · http://acelcsaba.blog.hu 2010.08.30. 22:00:23

@Acél Csaba: Yarissa is ezzel bírkózik, majd ő megmondja, hogy milyen a szakzsargon!

solti anasztazia 2010.08.30. 22:20:10

@Acél Csaba: Most,hogy igy emliti....hol van?nem latni errefele...hianyzik!

fica kornelia 2010.08.30. 22:28:40

Kösz Tázi a kedves szavakat...bár öszintén megmondva(mondtam is Janinak)hogy Doki biztos szóvá teszi,hogy vele képes voltam 4órát csendben maradni és erre a férjem kérné a receptet!De sajnálom a férjem....erre csak Doki apu képes!Yarissa tényleg eltünk...csak nem tanul:-)

Az angol beteg 2010.08.31. 00:23:09

@Acél Csaba: Igen, tetszenek ezek a szakszavak. Legutóbbi kutakodásom közepette egy franciásat is találtam: 'Dublé'...ami az emlékezetembe vésődött...de igyekszem minél többet felszedni.

Csatlakozom a lányokhoz. Én is hiányolom Yarissát...

Yarissa 2010.08.31. 10:09:18

Üdv. Mindenkinek!
Nem lettem hűtlen , olvasom a blogot, csak a kommentekig nem jutottam el.
Távolmaradásom oka, -igazolt hiányzás-
valóban tanulok, és tényleg birkózom a szakzsargonnal.
De ez nem panasz, mert egy régi és csodálatos álmomat készülök valóra váltani.
Épp indulok koronglövészetre, bár a szél nem nekem dolgozik.
Puszi Mindenkinek!

red alert · http://autosiskola.blog.hu 2010.08.31. 12:00:30

hello mindenki tettem a cikkhez virtuális szarvasbőgést :)

Paci-ens 2010.08.31. 18:36:00

@Yarissa:
Végre látom a nyomaidat!
Nagyon vigyázz,ha rigyető döhér bikák forgolódnak melletted! ennyit a szakzsargonról.
A korong lövészet is sikerülni fog,mert Te tudsz mindent ami a vadászatról szól.
Szart a puskacsőre!

Paci-ens 2010.08.31. 18:53:22

Tesó!
Én már azt is megbántam,hogy nevem a névmagyarázó alapján:Istenhez hasonló.
Amit az elmúlt három napban átéltem az nem rigyető bikának való!(már a szagom is hasonlít)Isten második teremtménye megeszi az életemet,s bőgök mint egy nagyon lepusztult üzekedés utáni bika.Szo-szó megkiséreltem kompromisszumot kötni a másodikkal, hogy hány bőröndre számitsak az utazáshoz. Már négynél tartunk, és még a többi köcöllét nem tudom, hogy hová fogom rakni.Imádkozz értem, ha tudok még jelentkezem.
Végignéztem annak a páros 12-es-nek,mega páratlan 16-os-nak a bőgését,-szuper ahogy a nyakukra hívták bőgőkürttel!

Yarissa 2010.08.31. 19:37:27

@Paci-ens: Köszi a bíztatást, nagyon jólesik.
Nehezített körülmények között korongoztam ma. A szétlőtt korongokat még táncoltatta a szél egy darabig.
Azért így is sikerült mások elvárásainak megfelelnem.
Magammal majd akkor leszek elégedett, ha mindegyiket sikerül "lekapnom".

Jó utat, a csomagoláshoz pedig kitartást!Puszi!

Yarissa 2010.08.31. 19:40:18

Eltűnt a kommentem amit Paci-ensnek írtam!
Várok, hátha előkerül az éterből.

Yarissa 2010.08.31. 19:41:57

Türelem rózsát terem.
Na meg kommentet.

Acél Csaba · http://acelcsaba.blog.hu 2010.08.31. 19:48:46

@Yarissa: ejha! erős szélben nehéz korogozni! nem semmi. Jó lehetett az oktató.Csak így tovább.

solti anasztazia 2010.08.31. 22:15:57

Yarissanak igazolas elfogadva es kitartas a tanulashoz..a krongloveszet tuti jol ment,ugyes vagy te!
Kedves Paci-ens jo utat,erezzetek jol magatokat..es csatlakozom Yarissahoz miszerint kitartas a pakolashoz:-)

Acél Csaba · http://acelcsaba.blog.hu 2010.08.31. 22:22:36

@Paci-ens: Tesó! A sílécek nehogy itthon maradjanak!Vigyázz Magadra és ha odaértél mosakodj meg. A görögök nem tudják, milyen a rigyető bika szaga.

Az angol beteg 2010.08.31. 23:23:16

@Paci-ens: Jó utat és időtöltést!!!! Üdvözlöm a teknőcöket!!!
süti beállítások módosítása