Párbaj !

2010.10.04. 22:47

A választási küzdelmek közepette a vadászterületem szolgáltatta az igazi kikapcsolódást, holott ott is "küzdelem "zajlott. Egyik vadászbarátom mondása jutott eszembe, miszerint oda érdemes kimenni leskelődni, ahová senki sem jár. Bevallom, ezen a lesen, ahol a bikák küzdelme zajlott, kb. harminc évvel ezelőtt ültem, de akkor még egy öreg főzfára volt az ülőke felszögelve. De mások sem sokat járhattak ide, a régi helyére épített újra, mert denevérek költöztek a les teteje alá és a létra alját is felverte már a gaz.A régi, öreg fűzfa már csak csonka szoborként áll őrt az új, kényelmes, fedett les mögött és egy régi vadásztörténetem szemtanujaként susogott a törzséből kihajtó leveleivel.

Drukkoltam, hogy valami látvány is legyen ezen az estén, mert egy új vizsgás vadász ült mellettem. Nem árt, ha eseménydús a vadászélet kezdete, mert akkor nagyobb a lelkesedés. 

Még lővilágnál két bika váltott ki a szemközti fenyvesből és amolyan tessék- lássék küzdelembe fogtak, de inkább csak erőt fitogtattak.  Ezzel még nem volt vége az "előadásnak", mert a lestől alig pár méterre, egy reményteljes fiatal bak ballagott ki és mohón csipegetni kezdte a füvet. Bevallom, ritkán adatik meg, hogy egyetlen estében ennyi minden történjen. Vadászélet indításnak nem volt rossz kezdés !

Az estéli égbolt rózsaszín játéka, az erdő illata, a denevérek bravúros repülő mutatványa, a hátunk mögött csobogó patakból felreppenő kacsa hápogása,  még csak fokozták a természet pazar elődását. Mit is lőttünk ? Semmit !  Mit is kaptunk? Szinte mindent !

 

A bejegyzés trackback címe:

https://acelcsaba.blog.hu/api/trackback/id/tr372345362

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Paci-ens 2010.10.05. 09:03:17

Üdvözlet Mindenkinek!
Elnézést, hogy kicsit kimaradtam a kommentezésből, de mozgalmas napjaim voltak.Költöztettem a lányomat,vasárnap és a végére hasonlítottam egy háromlábú vadászszékre, csak azon nem dagadnak ki az erek.Tegnap pedig a szüret foglalt le.Jelentem az eredmény 7q- 21-es cukorfokú caberné savignon lett.

Paci-ens 2010.10.05. 09:18:58

Tesó!
Ha bikákat akar látni valaki csak szegődjön melléd.Gratulálok a kezdő vadásznak, hogy ilyen jól választotta ki a kísérőjét.Én már csak tudom mivel te lövetted meg velem a "LÄBEN HIRS"-t.
Abban sem csalódtam benned, hogy egy kezdő vadásznak megtanítod, hogy ne az ujja legyen a ravaszon, hanem a szeme a környezetén,és ebben is teljesedjen ki a vadászatra fordított idő, mivel kevesen láthatnak ilyen csodákat.
Én sem fogom soha elfelejteni,mikor oldalbordámat elvittem vadászni,és ülve a magaslasen két órán keresztül nézhettük, ahogy egy róka tanította a kölykeit mezei pockot fogni.

Paci-ens 2010.10.05. 09:36:36

Tesó!
Erre varjál csomót!
Tegnap kaptam a BRFK.fegyverosztályától egy levelet, amiben értesítenek, hogy megszüntetik az ellenem hivatalból indított eljárást,(az eljárásról értesítést nem kaptam!)azzal az indokkal,hogy lőfegyvertartást kizáró ok velem szemben nem áll fenn.
Telefonon érdeklődve azt mondták, hogy ez a gyakorlat,és nincs jelentősége.
Elgondolkoztatott(enyhe túlzás),hogy ennek a bürokrációnak a költségeiből,mennyi lőszert tudna biztosítani nektek a Karcsi gelevadászatra?

Acél Csaba · http://acelcsaba.blog.hu 2010.10.05. 11:52:04

@Paci-ens: ha jól értem, arról kaptál papírt, hogy nem vagy börtöntöltelék?
Ez igen, a yard a csúcson üzemel - de basszus, a mi pénzünkön.

Yarissa 2010.10.05. 13:14:07

....plussz egy ölyv.

Paci-ens 2010.10.05. 13:24:32

@Acél Csaba:
Tesó!Igen jól értetted.Ha csak azt számolod össze, hány nyilvántartott fegyverengedélyel rendelkező vadász van , akkor olyan lóvé jön ki,hogy.....
Bár igen sokan nem érthetnek egyet vele amiért megszüntették ellenem az eljárást, de már nem vagyok alkalmas semmilyen tölteléknek,(hozáértő gasztronómusok szerint)

Paci-ens 2010.10.05. 13:28:40

@Yarissa:
Ez öv alatti ütés volt az ornitológus kísérőnek! Talán összetéveszthette az egyik vadkacsával.(ha megint nálad leszek ne adj a kezébe halat!)

Acél Csaba · http://acelcsaba.blog.hu 2010.10.05. 20:51:30

@Paci-ens: bocs, nem nekem kéne védeni magam, de ölyv is, kacsa is.

solti anasztazia 2010.10.05. 22:19:04

Hat nem sokat ertettem ebbol a fegyverengedelyes sztoribol:-(de biztos igaza van Paci-ensnek...
Olyan jo olvasni,hogy a verbeli vadasznak mekkora elmenyt tud nyujtani a termeszet figyelese...tetszik ahogy Paci-ens is mondta,hogy "ne az ujja legyen a ravaszon,hanem a tekintete a kornyezeten"

Paci-ens 2010.10.06. 05:33:57

@solti anasztazia:
Drága!
Van a rendőrségnek olyan osztálya amelyik csak azzal foglalkozik, hogy minden vadászfegyverrel rendelkező állampolgár megfelel-e az adott törvényeknek.
Ez a történet arról szól, hogy adott egy gyanútlan fegyverengedélyel rendekező vadász akit rendszeresen ellenőriznek,és mindent rendben találva hozzájárulnak a további fegyvertartáshoz.
Én is átesem ezeken a vizsgálatokon rendszeresen, és még nem találtak hiányosságot.
Ezért dobtam egy hátast mikor levélben értesítettek arról, hogy megszüntették ellenem az eljárást, amiről értesítés hiányában tudomásom sem volt.

Paci-ens 2010.10.06. 08:10:46

@Yarissa:
Ha már vadászatról van szó, akkor meghívnálak egy mátrai vadászatra,és Én lennék a kísérőd.Ha elfogadod akkor kezdj el futópadozni mert igen sokat kell hegyre fel,le, gyalogolni.Ne a tizennyolcast hozd,de adok egy 6,5x 55-ös távcsöves mesterlövész fegyvert.Ezzel nyugodtan meg tudod lőni életed első muflon kosát! Igen szeretnék a vadászavató pálcának első használója lenni.

A

Yarissa 2010.10.06. 23:13:24

@Paci-ens: Köszönöm a meghívásodat.
"Vendéget" is vihetek?
Még nincs fegyverem, egyenlőre folyamatba tétetett a dolog.
Ha minden igaz, jövő héten a szekrény meg lesz, a többi csak utána.
Nem vagyok mesterlövész, még sokat kell gyakorolnom.
Mit gondolsz? Esetleg találkozunk Borival is?
Az első vadászavató pálca használatára már regisztráltam az első jelentkezőt.
De ha jól tudom, minden vadfajból az első elejtésénél helyénvaló az avatás.
Elárulnád, milyen 18-asról beszélsz oly kitartóan?
Tesód áradozott egy 28-asról, lehet hogy arra gondoltál?
Nekem még savanyú a szőlő.
Korongozni a 20-assal voltam, és nem volt egyszerű.
Ui: megígérem, ha horogra akad egy compó, arra rendes prézlit kapsz, nem búzadarát. Majd előtte szárnyait szegem, hogy ne tudjon repülni.
Pussz!
süti beállítások módosítása