Csinált-madár.

2010.10.25. 09:46

fácánKét nap vadászata van a derekamban. De nem illik panaszkodni, nem is teszem. Másról írnék. Ahogy eddig is tettem, nem nevesítem a vadásztársaságot, bevallom, ha akarnám sem tenném, mert nem tudom. Csak annyit, hogy valahol a Duna mellett és a Paksi atomreaktor közelében voltunk. 

Ha jól emlékszem két, vagy három évvel ezelőtt már vadásztam itt, negyed magammal. A nagy sík terűleteket kis nádcsíkok, kisebb erdőfoltok szabdalják, szinte elképzelni sem tudom, hogyan élt itt meg a fácán, de mégis remek kakasok keltek, hogy a szélre "támaszkodva" feltornyozzanak a sörétlövés határáig. Igazi vadkakasok voltak. 

Bizony, már így nevezzük a fácánokat, hogy vadkakasok, meg "csinált" kakasok. Tenyésztett, mű-voltára utalva, van aki nejlon-kakasoknak hívja őket.Most hétvégén, már csak ilyen gyári -kakasokra tudtunk vadászni.Két év alatt ennyit változott ez a terület ( országosan is ez a helyzet ) hogy szinte eltünt a vad-fácán és ahol vadászni akarnak, ott tenyészeteni kell és úgy kihelyezni őket a vadászterületre. Nyilván, röpkészségben óriási a különbség a két madár között, ez a vadászatában is megmutatkozik. Nem nagy bravúr a nejlon kakasok lelövése.

A bejegyzés trackback címe:

https://acelcsaba.blog.hu/api/trackback/id/tr242396834

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Az angol beteg 2010.10.25. 15:27:45

Ahogy a műmellű nejlon pláza-macák elejtése sem...de annak sem ők az okai, hanem ez a "mű-pártoló" világ. Ők is csak áldozatok szegények. Több természetességet, őszinteséget ebbe a világba! Ezért a panaszkodását is díjazom ,de nyílván nem örülök a kellemetlenségnek, amit Önnek okoz. De őszintén odatárni ami van, az bátorság, csak az erősek és merészek teszik. Akinek nem tetszik...játsza csak tovább az erős szerepét, ha ő ettől jobban érzi magát...

Az angol beteg 2010.10.25. 15:29:18

...ezzel is csak a "mű-séget" gyarapítja!

solti anasztazia 2010.10.25. 19:05:36

:-( szomoru,hogy keves az eredeti facan es "csinalni" kell...maskent ropulnek,mas a husuk...a vadaszat is mas:-(

Paci-ens 2010.10.25. 19:42:28

Tesó!
Nem véletlen,hogy már egy párszor összecsuktad a puskádat azzal a felkiáltással, hogy nekem ebből elég volt.
Én nem vagyok nagy sörétlövő, de voltunk már együtt olyan vadászaton ahol inkább hajtottunk mint lőttünk.
Én igazából arra lennék kíváncsi, hogy volt e avatás?

Acél Csaba · http://acelcsaba.blog.hu 2010.10.25. 20:04:10

@solti anasztazia: igen, még a húsuk sem az igazi, mert műkaján nőnek föl. Viszont, ha hamar kiteszik a területre őket, hogy valami normális tápláélékhoz jussanak akkor a rókák ebédjévé válnak. Ugyanis "elfelejtették" hogy a róka nem az ovónéni.

Acél Csaba · http://acelcsaba.blog.hu 2010.10.25. 20:05:02

@Paci-ens: majd egy pár korongozás után lehet madárról szó.

Az angol beteg 2010.10.25. 21:38:34

Hümm...arra lettem figyelmes, hogy most már többször nem is arra reagálok, ami éppen a téma, hanem egyből tovább gondolom. De mi a ráknak? bocsánat...én nem is tudom mikor ettem fácánhúst...de ha ennék igazit szeretnék abból is!

Az angol beteg 2010.10.25. 21:39:22

no még a kommentem is elveszett...kicsit meglökdösöm...mert rossz nem látni...

Paci-ens 2010.10.26. 05:36:21

@Acél Csaba:
aki meg tudja enni a broyler csirkét, az eheti a nejlon fácánt is mert nem fog benne csalatkozni, az íze ugyan olyan sz......!

Paci-ens 2010.10.26. 05:39:06

@Acél Csaba:
Korongozni kellene többet neked is, és nem nejlon fácánokra haragudni.
Avatást szeretnék!
Pláne, ha még én is ott lehetnék!
süti beállítások módosítása