Szajkó

2010.12.10. 14:17

fácánEgy régi iskolatársammal beszéltem telefonon, helyesebben felköszöntöttem András napja alkalmából. Kérdezte, hogy dolgozom-e még. Mondtam, naná, kell a testnek, hogy ne sorvadjon és kell a bukszának, hogy ne lapuljon. Node Te vadászíró vagy - ahogy a blogod címében van, nyilván abból élsz - kuncogott a telefonba. Tudod Bandi - mondtam, a "vadászírósággal" eljutottam odáig, hogy ajándékba adom a könyveimet és hálás vagyok, ha elfogadják. Ennyi a "hasznom".

De ha már a címbéli titulusom vadászíró, akkor írok is, de csak aktuális, napi vadászélményekről, mint pl. a tegnapi, csütörtöki fácánozás. Riogatott a meterológia, hogy a téli rekord melegből, rekord hideg lesz -egy nap alatt - széllel, esővel, hóval stb. Annyiszor riogattak már és sosem lett belóle semmi, hogy most sem érdekelt, mit mond Németh Lajos, pedig nem ártott volna. Alighogy elkezdtük a vadászatot, szakadni kezdett az eső, de vízszintesen. Szemüveges embernek nem éppen jó dolog az "esőverte" szemüveg, láttam is meg nem is, ezért lőttem is meg nem is. Azért estek a kakasok, de nekem nagyobb örömöt okozott egy szajkó lelövése, mint a fácánoké. Nagyon óvatos madár, ritkán kerül puskavégre. Amikor már az alsóneműmben is víz tocsogott, a vadászatot abbahagytuk.

Ha sikerül, a szajkót kitömetem. Trófeának a csodás kék színű szárnyfedőtollát szokták a kalap mellé tűzni.

A bejegyzés trackback címe:

https://acelcsaba.blog.hu/api/trackback/id/tr102506674

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Az angol beteg 2010.12.10. 16:00:17

Gondoltam is Önre tegnap, hogy szegény Doki még cudarabb időt fogott ki...mert hogy vadászik-e, az nem volt kérdés.

Gratulálok a Szajkóhoz, nem kevésbé a kakasokhoz és az időjárással hadakozó, dicséretreméltó küzdelemhez!

Az angol beteg 2010.12.10. 16:02:36

Remélem látok is itt mielőbb a dicséretes trófeáról fotót...

Az angol beteg 2010.12.10. 18:16:22

Ááá igen köszönet a gyors feltöltésért! Gyönyörűen látszik a kék toll és a rendezett teríték.

Az angol beteg 2010.12.10. 18:26:28

No és az átázott terep is láthatóan tükrözi az előzetes küzdelmet.

Az angol beteg 2010.12.10. 18:47:29

@red alert: van már ezt örömmel fogadó...(komment)

Mégy1x köszönöm:-)

Acél Csaba · http://acelcsaba.blog.hu 2010.12.10. 19:29:27

@red alert: én is köszönöm.Kis szépséghibája a terítéknek, hogy a szajkót nem a jobb oldalával fektettem a födre. Ez a regula pedig.

Az angol beteg 2010.12.10. 19:44:24

@Acél Csaba: Szerintem szép. A kompozícióba belevisz egy finom ellenfeszülést...mintegy magához ragadja a tekintetet, büszkén hirdetvén a diadalt.

Acél Csaba · http://acelcsaba.blog.hu 2010.12.10. 19:57:18

@Az angol beteg: és a szajkó nevével igét is képeztünk: szajkózni!

Az angol beteg 2010.12.10. 21:16:53

@Acél Csaba: Ez nekem is eszembe jutott...csak nem tudtam hogyan építsem be a kommentek közé.:-) Ön ezt is ügyesen megoldotta.

Az angol beteg 2010.12.10. 21:24:04

És igen....átfutott az agyamon most ...azt vettem észre, hogy sokat tanultam a blogból, Öntől több síkon...lexikai, emberismereti, felfogásbeli, viszonyulási dolgokat. Majd szokásos, hagyományos minden év végi számvetésemnél is eszembe fog ez jutni. Ezt pedig Önnek köszönöm!

solti anasztazia 2010.12.10. 21:34:50

Pont arra gondoltam tegnap,hogy On mondta hogy csak akkor nem mennek ha csuszik az ut,vagy vizszintesen esik az eso....ezekszerint az volt es megis mentek....vajon miert nem lep meg?...Gratulalok!

Az angol beteg 2010.12.10. 21:48:03

Amúgy ezt a "dicséretes küzdelmet" tényleg sokat szajkóztam a fentiekben:D...de ha egyszer tényleg az volt..nincs mit tenni!:-)

Acél Csaba · http://acelcsaba.blog.hu 2010.12.10. 22:17:29

@Az angol beteg: a természet teszi a dolgát, hol jobbik, hol morcosabb arcát mutatva. Vadászként ezt elfogadom és megpróbálom magam benne. Ha nem bírnám, vesztesnek érezném magam. Bizony így működnek az ősi ösztönök.
süti beállítások módosítása