Holdtölte !

2011.03.21. 21:10

Ilyen közel hozzánk a Hold, nem mostanában volt. Mondták okosok, meg kevésbé azok, hogy vonzása nagy lesz, megbolondít mindent, meg mindenkit, itt a Földön. "Tombolni" fognak a hormonjaink, a tengerek meg túllihegik a dagályt - mondták.  Ha a földrengés is ennek a számlájára írható, akkor már nem is szimpatikus a Hold.

A vadászok nagyon várják a "teleholdat", ilyenkor egész éjszaka képesek ücsörögni a majdnem nappali világításban. Holott a vad sem szereti ( én sem ) amikor a megszokott esti sötétséget  megszakítja a kelő Hold fénye, hosszú árnyékokat varázsolva  az erdő szélére.

Többször is láttam már, amikor a vaddisznó megtorpan az erdő szélén, az ezüstös fényben úszó tisztáson nem mer átvágni, holott az előző napokban arra vezetett az útja. Megérzi a védtelenségét és vagy visszafordul, vagy az erdő árnyékában maradva - megkerüli a tisztást. 

Hogy a szalonkákra milyen hatással van a telihold - nem tudom. Kétszer voltam monitoringozni a Mecsekben,( már írtam róla ) de egyetlen egyet sem láttam. Miután kőrben szóltak a puskák, gyanítom, hogy csak az én szerencsémet vitte el a közelünkbe settenkedő, kerekarcú Luna.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://acelcsaba.blog.hu/api/trackback/id/tr182760384

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Paci-ens 2011.03.22. 05:55:08

Tesó!
Ez a szuper-hold effektus nálam sem jött be, mivel párás szemekkel figyeltem a felhők közül elő-elő bukkanó holdat az ablakon át, és hátsó indíttatásból üvöltöttem mint egy vérfarkas.
Lehet, hogy meg fogom cáfolni az acélseggű jellemzésemet, mert, most éppen leülni sem tudok.
Nem én nyertem!

solti anasztazia 2011.03.22. 19:58:01

@Paci-ens: Jaj te szegeny..:-(
Ki az a kerekarcu Luna?(nem ismeros)

Acél Csaba · http://acelcsaba.blog.hu 2011.03.22. 20:53:55

@solti anasztazia: Tesó. Nem jó feleddel fordultál a Hold felé !A gyógyulásod egy letolt nadrágot csak megér!
A látványtól meg üvöltsön Ő !

Paci-ens 2011.03.23. 04:58:49

@Acél Csaba:
Tesó!
Ha a letolt nadrág segítene, akár meddig állnék letolt gatyában, akár a parlament előtt is.Szerintem a látványtól a képviselők is üvöltenének, nem csak Lunácska, és én.

Paci-ens 2011.03.23. 05:03:54

@solti anasztazia:
Drága!
Az egy nagy kerek, fehéren világító folt éjszakánként az égen.Tudnék mesélni Neked róla éjszakánként, de ezt ne vedd tolakodásnak.

solti anasztazia 2011.03.23. 19:40:49

@Paci-ens: Ari,hogy doki nekem irta a letolt nacit :-)
ez a nagy,kerek,feheren vilagito folt...a hold?(bocsi a tudatlansagom)

Az angol beteg 2011.03.23. 21:42:33

Ezt az idevágó dalocskát nem hagyhattam ki! :-)

www.youtube.com/watch?v=g7woNzo1IPg

Paci-ens 2011.03.25. 06:27:30

@solti anasztazia:
Drága az a nagy fehér folt nem a letolt nacit szimbolizálja, mert a műtét után az inkább, a Marsot utánozza a vöröst!
süti beállítások módosítása