Álom?

2011.06.08. 18:22

Élhető lakóhely, nyugodt környék, jószándékú szomszédok....stb, és sorolhatnám, hogy mi kell (lene) ahhoz, hogy elmondhassam - a kálvinistáktól kölcsönvéve - "az én házam, az én váram". 

"Békés környék" - szokták mondani lakóhelyemre, ami igaz is. Szerintem a falu, tehát a kisebb és meghittebb közösség jelenti a jövőt, a gigantikus, túlzsúfólt, szennyzett levegőjű és lelkületű városokkal szemben. Mert hogy városban több a "lehetőség" - érvelnek mellette. De milyen lehetőség az, ahol az élettartam rövidebb, mint az átlag, ahol a babakocsik magasságában halálos dózisban lebeg a kipufogógáz.

Vadász sorsom, tehát a jósorsom egy olyan helyre vezérelt, ahol a látványtól még a lélegzetem is elállt. Pedig - ahogy írtam - a falusi élet minden szépségében részesülök nap, mint nap. Szóval, hogy a lényegre térjek, egy völgyben kanyargó keskeny kis útra tévedtem, olyan félére, amit úgy jellemeznék, hogy terepjáróval járható. Tölgyek és bükkök zöld baldachinja alatt vezetett az út, egészen egy kis tisztásig. A tisztás közepén egy kőből épült kis házikó fürdött a beszűrődő napfényben. A mellete futó kis patak csobogása, csilingelve kacagta, vándor, öreg vadász, pihenj le, érezzed, hogy megérkeztél.

Minden ember szivében rejlik egy  álom, egy vágy, ami lehet bármi, egy távoli bús dal, egy vers, egy naplemente, egy csillagos égbolt, egy igéző tekintet és még sorolhatnám, ami csak akkor tör elő elementárisan, ha találkozunk vele. Talán soha, talán egyszer az életben. Igen, ez az! - ujjong föl lelkünk - ezt kerestem, ezt álmodtam.

Nekem ez a házikó jelentette a megtestesült álmot. 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://acelcsaba.blog.hu/api/trackback/id/tr412968469

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

solti anasztazia 2011.06.08. 21:12:52

Ez alom volt?
Csodaszep dolgokat tud alkotni a termeszet az teny..ma pl szivarvanyt lattunk a kisfiammal..valami gyonyoru volt...nagyon megcsodalta,pedig mar latott nem egyszer!

Acél Csaba · http://acelcsaba.blog.hu 2011.06.08. 21:59:09

@solti anasztazia: a szivárványt én is láttam, a házikó pedig teljes valóságában áll ott valahol !

Az angol beteg 2011.06.09. 07:58:40

"A szívnek muszáj követnie az álmot, különben nem lesz belőle ébredés." :)
/Frank Herbert/

Az angol beteg 2011.06.09. 08:04:46

Épp találtam egy szivárványost is:

"Az álom szívünk vágya, ábrándos világ,
Álmodj, ha a szíved fájna,
s a bánat elmúlik, meglásd.
Csak bízz, ez a fő, és egy nap
a boldogság majd rád talál.
A szivárvány ragyog az égen,
Higgyél hát a mesékben,
S az álmod egyszer majd valóra vál!"

/Hamupipőke/ :P

Az angol beteg 2011.06.09. 10:24:03

Ezt a ritka csodát is a természet alkotta, kicsiny Medúza-tó...nem álom:

www.youtube.com/watch?v=nPFOZgHX1Ro&feature=related
süti beállítások módosítása