Várakozás....!

2011.06.30. 06:48

"A várakozás a lélek vesszőfutása"- szól a mondás. Ha valakit a rossz sorsa arra kényszerít, hogy a magyar egészségügyben "áldozatként" szerepeljen, saját bőrén tapasztalhatja a várakozás minden gyötrelmét. Egy ismerősöm meséli, hogy műtétre várt a fiával. Reggel hétre lettek berendelve - mint kiderült, többed magukkal. Volt, akit az egész napos várakozás után, délután hazaküldtek, hogy majd jöjjön máskor.

Álljon itt Wass Albert pár sora, a Nagyapám tanítása c. írásából. "...ha valakinek az idejét lopod, azt úgy meglopod, hogy soha jóvá nem teheted. A várakozással eltelt időt semmi hatalom nem hozhatja vissza. Nincs, eltelt, vége, örökre elveszett. Aki öt percet késik, az öt percet ellop valakinek az életéből, amit nem tehet jóvá soha..." Idézet befejezve, de még valamit hozzátéve. Általában könnyen igérünk valamit, sorolhatnám a sok vadászati meghívást - amikből semmi sem lett - igaz, már nem is veszem komolyan ezeket. De igérünk időpontokat, lehetőségeket, mindenfélét.

Szoktam volt mondani, ne igérj semmit, mert akkor nem kell betartanod. A be nem tartott igéret legalább olyan súlyú, mint a Wass Albert által leírt késés. Aki könnyelműen igérget, az a késést sem veszi komolyan, mert a két jellemvonás rokon.

Magamat egy latin mondással nyugtatom: Fide, sed cui, vide.( Bízzál, de nézd kiben.)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://acelcsaba.blog.hu/api/trackback/id/tr423026341

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csőrike1 2011.06.30. 15:04:02

Szívemből szóltál!
Jelenleg abban a "szerencsés" helyzetben vagyok, hogy engem dupplán lopnak. Az időmet is, és a pénzemet is.
Megrendelik a szolgáltatást csak épp "elfelejtik" kifizetni.
Most is épp valakire várok, aki 11-kor ígért valamit.Felháborító. Persze bármi közbejöhet bárkinek, de feltalálták a telefont. Az ilyen ember számomra szavahihetetlen és hiteltelen lesz a továbbiakban.

Paci-ens 2011.06.30. 16:51:34

Csőrike1:
Én csak az idődet szeretném!,de azt tartósan!

Acél Csaba · http://acelcsaba.blog.hu 2011.06.30. 17:04:31

@Paci-ens: ..bizony Tesó, hozzád már sok idő kell, meg türelem..!

csőrike1 2011.06.30. 17:09:20

@Paci-ens: Nem biztos, h jól járnál, hisz abból van a legkevesebb.

Paci-ens 2011.06.30. 17:24:17

Tesó!
Én nem szoktam ígérgetni.De ha megígérek valami, akkor semmi nem tarthat vissza annak megvalósításától.
Ha valaki nem indul egy versenyen, akkor nem is nyerhet, és többet veszít, mint ha indult volna.
Én a fiammal voltam berendelve időre, egy szakvizsgálatra. Három órás várakozás után a rendelőből kilépő női segéderőt megkérdeztem,hogy meddig kell még ücsörögnünk, miután ők szabták meg az időpontot, azt a választ kaptam, hogy ha türelmetlen vagyok akkor húzzak el a rákba. Sajnos hirtelen haragomban rácsuktam az ajtót, ami tokostul kiesett.A rendőrség elég rendes volt, és csak a tényleges kárértéket jegyzőkönyvezte, mialatt az a némbernek sem nevezhető egészségügyi szerencsétlen az íróasztala mögött tikákolt, mert ott álltam előtte.
Öt évvel később ismételni kellett ezt a vizsgálatot, és mit ad az Isten, ennél a némbernél kellett jelentkezni.Mikor meglátott a váróban, soron kívül hívott be minket.
Azóta is megyünk öt évente vizsgálatra, mert a magyar egészségügy szerint a Down kórból ki lehet gyógyulni,és nem szeretnék, ha jogtalanul jutna valaki Tb-támogatáshoz.
Erre kössél csomót!

Acél Csaba · http://acelcsaba.blog.hu 2011.06.30. 19:19:17

@Paci-ens: Tudok csomót kötni. Egyik ismerősöm balesetben elvesztette az egyik lábát. Tőböl. Visszahívogatják a rokkantsági fokának megállapítására. Hátha időközben kinőtt a lába.
süti beállítások módosítása