Harapós.

2011.07.24. 18:56

Nem tisztem híreket kommentálni, de miután lovakról szólt a híradás, megteszem. Konkrétan egy póniról van szó, "aki" úgy torkon harapta a gazdáját, hogy az belehalt a harapásba. 

Eddig a hír - és innentől a döbbenet. Valahogy el sem tudom képzelni, hogy egy ló - ragadozókra jellemző módon - pontosan a torkán harapjon meg valakit. Pláne a gazdáját. Gondolom elkezdődött a találgatás, etológusoktól kezdve amatőr lovasokon át, sok mindenki fog erről véleményt alkotni, már most mondom nem sok sikerrel, ugyanis ezt a dolgot nem lehet megmagyarázni. Volt nekem is "harapós" lovam, de ez a harapás inkább csak csipkedés volt, mint ahogy a csődöröknél az elég gyakori, sosem rosszindulatból fakadt. Volt, amikor a kabátom hátából egy darab a szájában maradt, szerencse, hogy nem félmeztelenül babráltam a patkóján. Ilyenkor kapott egy jókora fülest és ezzel lerendeztük dolgainkat. Tudtam, ugyanis, hogy nem gonoszságból teszi. Hiszen a ménesben is így küzd meg egy másik lóval, vagy regulázza a trónkövetelőket, de az udvarlás lázában a kancába is jókorákat beleharap. Tehát normális dolog, ha egy csődör, kissé harapós. Kizárt dolog, hogy egy póni - akin gyerekek is lovagolnak - rosszindulatból harapjon. Szerintem véletlen lehetett, hogy éppen úgy harapjon, hogy az halált okozzon.

A híradásba az is elhangzott, hogy valami állatorvos főmufti eldönti a póni sorsát. Nem kell azt eldönteni. Éljen tovább, valahol új helyen. Azt meg nem árt tudni, amit a lovak meghatározásánál viccesen mondanak, miszerint a ló az az állat, aki elől harap, hátul rúg, középen meg ráz.

A bejegyzés trackback címe:

https://acelcsaba.blog.hu/api/trackback/id/tr873094261

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Az angol beteg 2011.07.24. 19:43:52

Nem értek úgy a lovakhoz, mint Ön, de ezt most én is meglepetten, mondhatni sokkolva olvastam. Sajnálatos baleset:-(

Az angol beteg 2011.07.24. 19:45:20

A következő kísérlet történettől függetlenül lovaknak-lókedvelőknek...ha félrecsúszás miatt vizuálisan szennyez, nem haragszom a törlésért:

……………………........./ \,,_ .'|
………………………………..,{{| /}}}}/_.'
………………………………….}}}}` '{{' '.
………………………….{{{{{ _ ;, \
……………………,}}}}}} /o`\ ` ;)
……………….{{{{{{ / (
……………..}}}}}} | \
…………..{{{{{{{{ \ \
…………..}}}}}}}}} '.__ _ |
…………..{{{{{{{{ /`._ (_\ /
……………….}}}}}}' | //___/
…………….`{{{{` | '--'
………………..}}}`

Az angol beteg 2011.07.24. 19:46:20

:D Azért felismerhető! Sőőt! nekem tetszik :-)

Az angol beteg 2011.07.24. 19:58:39

Pónit is próbáltam, de mindig béka lett belőle..

Az angol beteg 2011.07.24. 20:47:39

:D

Jelentem meglepett etológus.

Acél Csaba · http://acelcsaba.blog.hu 2011.07.24. 21:38:31

@Az angol beteg: a fogstatusza alapján én is erre gondoltam.

solti anasztazia 2011.07.25. 19:12:38

Kemeny!En sem ertek a lovakhoz...haragbol tehetnek ilyet?

sentinelle 2011.07.26. 23:20:29

Lópici Gáspár is megmondta: "Eb dühét farka mutatja, ló dühét füle mutatja. Poroszkát futtakor becsülnek, jó embert – holtakor."
süti beállítások módosítása