Csődör virtus.

2011.07.25. 09:44

Még egy kicsit a pónikhoz. Előrebocsátva, hogy csak az unokám miatt kedvelem őket, mert valóban vannak köztük konok, nyakas, kis gazemberek is. A méretek mindenáron való csökkentése miatt, sok a beltenyésztett és ettől bizony akad közöttük "elmebeteg" is. Egy tarka, Shetlandi csődörön lovagolgatott az unoka, aki ezt rendkívül jámboran türte, mondhatni kedvelték egymást.

A baj akkor történt, amikor - anélkül, hogy tudtam volna róla - a pónit "próbálni" vitték a kancákhoz, hogy melyik sárlik, melyik nem. De nem az ő méretűekhez, hanem a hidegvérűekhez. Ez ám a kitolás. Hiába az erős akarat, ha nincs meg a magasság. 

Szóval egy ilyen előzmény után próbáltam a Csillag nevezetű csődört felnyergelni, de nem hagyta magát, sőt, amikor hátat fordítottam neki, nemes egyszerűséggel a hátamra ugrott.

Hiába póni, azért hátizsáknak nem alkalmas. Azt hittem az ég szakadt rám, de szerencsére nem rúgott, csak a vesém kapott egy jókorát.

Erről a dologról sem tehetett a ló, éppen úgy, mint az előző történetben a harapós póni. Az ösztönös cselekvéseket nem kell "emberi" mértékkel mérni. Domesztikáltuk a lovat, de teljesen nem írtottuk ki belőlük az ősi reflexeket. Hála Istennek.

A bejegyzés trackback címe:

https://acelcsaba.blog.hu/api/trackback/id/tr723095408

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Az angol beteg 2011.07.25. 13:43:31

Azért néha megvan az előnye az "állati" mértékkel mért emberi ösztönösségnek is.;-D

Acél Csaba · http://acelcsaba.blog.hu 2011.07.25. 15:23:53

@Az angol beteg: ..igen, de én nem az emberi csődörökről beszéltem...!Állatnak lenni emberi tulajdonságokkal, vagy embernek lenni állati tulajdonságokkal - nagy különbség - ha egyre gondolunk.

Az angol beteg 2011.07.25. 16:15:53

Vágom, persze.

..amúgy én pitypang-szaggató versenyre gondoltam.

Az angol beteg 2011.07.25. 16:33:59

A harapásról, állati viselkedésről egy friss szabadságolási élmény jutott most eszembe. A tengerszeretetem idén majdnem a vesztemet okozta:D, vagy legalábbis majdnem elrontotta nyaralásom. Koromsötétbe örültem és hallgattam a hullámokat,amit nem tartott normális dolognak 2 kóbor eb. Akik elhatározták hogy vadul nekem rontanak. Már felkészültem a fogak husomba mélyedő érzésére...hogy honnan-hova érkezik a támadás abból semmit sem láttam. Aztán egy utitársam hangos kiáltására a kutyák lemerevedtek és visszahőköltek. Szép kis nyaralás lett volna mit ne mondjak...

Az angol beteg 2011.07.25. 16:41:15

tanulság: Minimális romantikus megvilágitás (és zacskós kutyakaja) nélkül ne menjünk éjszakai tengernézőbe.

Acél Csaba · http://acelcsaba.blog.hu 2011.07.25. 19:46:35

@Az angol beteg: valóban nem szokványos dolog, hogy két eb a tengerpartot tartsa terratóriumának.Az járhatott a fejükben, hogy eleszik előlük a tengerparton maradt ínyencségeket.A zacskós kutyatáp arra jó, hogy ne legyen a zacskó kutyatáp.

Az angol beteg 2011.07.25. 20:14:19

@Acél Csaba: Igen, ez lehetett. Erre nem is gondoltam és majdnem kutyatáp lettem. 76 kilós. Zacskó nélküli...azaz!

sentinelle 2011.07.26. 23:44:32

Minden kutya oroszlán az otthonában.
süti beállítások módosítása