A józan ész...

2011.08.22. 09:20

...azt diktálja, hogy a hét közepére eső hőségriadóban, nem kéne egész nap a napraforgó táblában ácsorogni.  Nyilván, a tűző napon, ahol még a szellő is hőgutát kap a szárazra aszalódott napraforgó levelek között, a hőmérő higanyszála is ki fog ugrani a helyéről. Szegény kutyák sem szívesen hordják a lőtt madarakat a negyvenegynéhány fokos hőségben. Arasznyira lógó nyelvükre tapad a gerle tolla, amitől még rosszabb lesz a "hűtésük".

De az is igaz, hogy a gerlék meg ezt a hőséget szeretik - fene a gusztusukat. Tavaly is volt részünk egy hasonló kánikulai napban, amikor egy-, azaz egy darab felém húzó gerlét már kettőnek láttam, még szerencse, hogy nem a "virtuálist" lőttem le, viszont gyorsan befeküdtem egy kicsi bokor kalapnyi árnyékába. A velünk tartó állatorvos ismerős meg nemes egyszerűséggel leesett a vadásszékéről, úgy kellett ébresztgetni. 

Amikor zord körülmények között vadászom, az a filozófiám, hogy csak addig, míg nem kezdek szenvedni. Ezen a héten előre programozható az "antiszociális" időjárás,a szenvedés, de kérdés, hogy mi a nagyobb, a várható veszély, vagy a szenvedély. 

A bejegyzés trackback címe:

https://acelcsaba.blog.hu/api/trackback/id/tr683170331

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

solti anasztazia 2011.08.22. 20:36:25

Szenvedes vagy szenvedely..nagy kerdes..de Onoket ismerve szenvedve fognak elni a szenvedelyuknek..es akkor is csak a szepet latjak benne...

Az angol beteg 2011.08.22. 21:10:49

Szenvedély jó dolog, de veszélyes is..számos esetben (ha nem mindig)sorsot megpecsételő tényező..úgyhogy Doki baráti és szakmai kötelességből csakis sok-sok folyadékkal, vízzel és ha teheti ne menjen! Még ha dorgálás is jár érte, hogy mit karattyolok itt...akkor is vigyázzon magára! De gyanítom ha megy, gyorsan el fog kezdeni szenvedni és a filozófiája kiteljesedik.

sentinelle 2011.08.22. 23:34:59

Kedves Barátom! Már megint...Tör­té­ne­te­id nem úgy ír­od, hogy az élet ké­pét az iro­dal­mi stilizáció fe­lé kö­ze­lít­sd, ha­nem mint­ha az iro­dal­mat te­rel­néd az egy­sze­rű élet őszin­te­sé­ge irá­nyá­ba! Így kész­tetsz ar­ra, hogy dolgozataid olvasva,gyak­ran elbe­szé­lgesek ma­gam­mal.Rá­döb­ben­tesz, hogy az írások más­ról szól­nak, de ön­ma­gunk­ra éb­resz­te­nek!

Az angol beteg 2011.08.23. 17:25:16

Én is rádöbbentem ma valamire...szépen behúzott nyakkal mondom a mai nap után, hogy nem kell szenvedély ahhoz, hogy a sors megpecsételjen dolgokat. A mai pécsi utam ugyanis nem volt gyalog-galopp. Egy szembejövő autóról (nem 90-nel ment) elszabadult egy 1,5 méter átmérőjű.. tömör műanyag kád pont az orrom előtt, szélvédőmagasságban. Megijedni sem volt időm, csak most van alkalmam kiirni magamból a dolgot. Mintha a Teremtő az utolsó pillanatban úgy döntött volna, ezt az angol beteget még meghagyom picit, feladatot szánok még neki...és a totál szemből érkező kád hirtelen letért útjából az árokba a mögöttem jövőt már nem veszélyeztetve. Sajnos az út további részét már inkább le sem merem irni..csak összeteszem a két kezem és örülök, hogy itt vagyok. Szal ennyi az élet...elgondolkodtató.

Acél Csaba · http://acelcsaba.blog.hu 2011.08.23. 19:19:09

@Az angol beteg: ...az élet is olyan egy kicsit, mint a vadászat - szerence is kell hozzá. Ráadásul éppen annyival hajtott, mint amennyivel az őrangyala repült.Isten hozta !

Az angol beteg 2011.08.23. 20:29:09

@Acél Csaba: Köszönöm. Így van akkor éppen 80-al...a 90-be inkább bele se gondolok. Nem mindenki mondhatja el magáról, hogy egy évben két szülinapja van.

solti anasztazia 2011.08.23. 20:33:50

@Az angol beteg: Akkor boldog szulinapot!
Ma nekem is nekem jottek,vagyis az allo kocsimnak..de csak a tukrok utkoztek..bar az en kocsimban sok kart nem lehet tenni :-),de aranyos volt a bacsika..mondta,h "jol van,jol van semmi baj"..majdnem nekem kellett bocsanatot kernem :-)

solti anasztazia 2011.08.23. 20:34:57

Doki..szerintem is inkabb hagyja ki..nagyon meleg lesz...inkabb motorozzon(zunk)

Az angol beteg 2011.08.23. 20:52:21

@solti anasztazia: Köszönöm:-) és a szülinap zárását még le sem irtam...akkor ma szép kis autó-napunk volt. Lehet az én 'postásom' meg azt mondta volna, hogy ő csak figyelmes volt a nagy meleg miatt, azért küldte nekem a kádat.:-) Inkább maradnék a jóöreg bevált télies Vízöntő ünneplésnél...az augusztus végi hepajt meghagyom a Szűzeknek :-)

Acél Csaba · http://acelcsaba.blog.hu 2011.08.23. 21:46:47

@Az angol beteg: Ez egy koccanós nap volt.Reggel a Radnóti parkolóban durrant össze két autó,éppen, hogy el tudtam mellettük slisszanni, azután kádak repkedtek,Tázinak meg leborotválták a fésülködős tükrét.
Lehet, hogy ez a nem normális meleg teszi?

Acél Csaba · http://acelcsaba.blog.hu 2011.08.23. 22:48:59

@sentinelle: igazad van. Az irodalmat eszköznek tekintem, ha olvasok, akkor az érzéseim manipulálására, ha használom , akkor ugyanennek a kifejezésére.Szeretem ezt a kettősséget.
süti beállítások módosítása