Bornapok .

2011.09.29. 21:10

Szeptember a szarvasbőgés és a bornapok hónapja. Van még ezen kívűl más jeles őszi esemény is, pl. az iskolakezdés, de én most csak az élvezhetőekről szólnék. Minden - magára valamit is adó - kisebb-nagyobb város megtartja a borainak seregszemléjét. Baranyában Villány, Tolnában Szekszárd a két tradícionálisan bor "nagyhatalom". A Szekszárdi bornapokra éppen a legalkalmasabb időpontban toppantunk be, vadászatból jövet, jól kitikkadva, éhesen, szomjasan, szóval "nyitottan" a kitelepült borászok kínálatára. De erről már írtam.

Töredelmesen bevallom, nekem nem a súlyos, nehéz borok a kedvenceim. Kedvelem a könnyű, üde rozékat, a beszélgetős kadarkákat, a barikolt borokkal bajban vagyok. Nem csak a füstös ízvilág miatt, habár arról is az a véleményem, ha "putri" illatú, ízű, italt szeretnék, arra a legjobb a whyski. De ennél nagyob a bajom, amikor a büszke pincegazda bemutatja a mélyben pihenő tölgyfahordók garmadáját. Olasz, francia hordók sorjáznak, egyenként olyan árban, ami egy jólkereső értelmiségi havi bérénél is több. Még belegondolni sem akarok, hogy mennyi fa, tölgyfa  - és a legjobb minőségű - kell a borászat kiszolgálásához. Hajdanában - amikor még én is pincetulajdonos voltam - és csináltam a rosszabbnál rosszabb borokat, a hordóim éveket, sőt több generációkat is kiszolgáltak. Ezt a barikolós divatot nem lehet győzni hordóval, ugyanis maximálisan három évig szolgálnak azután "nyugdijazzák" őket. A hordók miatt kivágott fák érdekében kérnék mindenkit nagy tisztelettel, hogy ne tessenek már a barikolt borokat szeretni! Ha nincs kereslet, nem kell a kínálat. Jó az a bor tisztán "borízűen" is ! A tölgyfák meg maradjanak a helyükön.

A bejegyzés trackback címe:

https://acelcsaba.blog.hu/api/trackback/id/tr483266186

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Paci-ens 2011.09.30. 05:50:48

Tesó!
Erősen passzol az ízlésünk a borokat (és a ...) illetően.
Mint pincetulajdonos jogosultnak érzem magam, hogy megerősítsem észrevételeidet.
A legfiatalabb hordóm hetven éves, a gyártó kádár szerint bevésett évszámot igaznak tekintve.
Lehet, hogy nem jól tudom, de a barikolt hordókat f.aszegény vidékeken háromévenként ügyes kádármesterek újraépítik belső tisztítás után.
Abban pedig határozottan biztos vagyok, hogy nálam rosszabb borokat nem csinálhattál, mivel ahányszor vittem kóstolót a bicskei borzasztóból, fövesztve barátkoztad el az első gyanútlannak.

Az angol beteg 2011.09.30. 09:37:23

Úgy tűnik én most kivételesen, határozottan és kétszeresen is ár ellen kell ússzak!!!:-) Mert hogy sztem az iskolakezdés nem is olyan élvezhetelen dolog, másrészről meg imádom a barikolt borokat. Viszont megjegyzem, hogy 1-2 pohárnál több nem is kell belőle egyszerre. Mert jól igazán az első pohár esik, de az nagyon! Ezért tisztelettel teszem hozzá valószínű én nem fogom csökkenteni a keresleti oldalt.:-)

Az angol beteg 2011.09.30. 09:39:47

Ugyanakkor a tölgyfaültetést szorgalmaznám!

Acél Csaba · http://acelcsaba.blog.hu 2011.09.30. 10:51:11

@Az angol beteg: hogy pontosítsak. Az enyhe barikolt íz - mástól veszem a hasonlatot - egy gyöngyszem a borok ízvilágában. De nekem akkor sem....!
Az iskolakezdéshez egy idézet magamtól: nem jó tanulni, de tudni annál jobb. Miután az egyik nincs a másik nélkül, ezért azután mégicsak jó dolog tanulni.
Éljen szept 1.

Acél Csaba · http://acelcsaba.blog.hu 2011.09.30. 10:52:03

@Paci-ens: Tegnap már megtettem, de itt még nem: Isten éltessen névnapodon !

Az angol beteg 2011.09.30. 13:31:52

@Acél Csaba: Tetszetős idézetek. @Paci-ens: Boldog Névnapot Kívánok én is utólag!!!
süti beállítások módosítása