Buék!

2012.01.02. 09:57

buek.jpgÚjesztendő napján, kívánok  egészséget, boldogságot, no meg mindenkinek azt, hogy álmai vágyai teljesüljenek Ámen. Nem kekeckedés, de nekem ez a szilveszteri hacacáré éppen úgy nem tetszik, mint mondjuk a Valentin nap körüli felhajtás. Ha nem azt nézem, hogy "kötelező" bulizni, pezsgőt inni ( brr ) petárdákat durrogtatni, hanem egy kicsit visszatekintve az elmúlt egy évre, számadást teszünk önmagunkkal - akkor a csendes, beszélgetős, himnusz hallgatós "átmenetet" elfogadom. Zárójelben jegyzem meg - remélem nem nagy bűn - de évek óta átalszom az éjfélt, illetve átaludnám, ha nem robbannának a közelben petárdák, tűzijátékok. Reggel korán viszont én vagyok a "nyerő", semmi másnaposság, puska vállra és irány a vadászterület. Mert ugye, aki amivel kezdi, azt fogja egész évben csinálni - így szól a mondás. Vadászember pedig rendesen babonás, mi más legyen. 

Tehát számadás ! Ebben az évben Diana nagyon sok szép vadászattal ajándékozott meg. Vadásznaplóm bejegyzéseiből statisztikát is tudok készíteni - ha akarnék -  de itt és most nem teszem, egyrészt unalmas, másrészt minek. Mert sokszor egyetlen szép lövés többet ér, mint száz másik "csúnyább", vagy sok -sok lesen ülés lövés nélkül, de látványokkal szépségekkel, titkokkal telve sokkal szebb, mint egy meglőtt vad. Mert Isten ajándéka az is, amikor megleshetjük a természet kisebb, nagyobb csodáit, anélkül, hogy a fegyverünk után nyúlnánk.

Azt hiszem, a fél évszázados vadászmúlt hozadéka ez a filozófia.

A bejegyzés trackback címe:

https://acelcsaba.blog.hu/api/trackback/id/tr683511264

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Paci-ens 2012.01.03. 06:14:03

Tesó!
Hévízen töltöttem a szilvesztert, hangos társasjátékkal(kocka póker) egy házaspár ismerősünkkel.
A lányok 2, úgy elverték a fiúkat 3, mint jég a határt.(
Éjfélkor himnusz hallgatás, utána alvás.
Reggel csodálatosan jóleső séta, a kihalt városban.

szocped 2012.01.03. 21:20:01

Sajnos vadász szemmel nem tudok nézni, de a természet apró és nem apró csodáit észreveszem.Tegnap az ablakon néztem ki és láttam, hogy piros volt az ég alja. Persze eszembe jutott Petőfi, János vitéze, hogy "piros az ég alja, aligha szél nem lesz", de az a jó érzés fogott el, hogy milyen gyönyörűséges látványt tud adni a természet, nekünk embereknek.
Nekem a tavalyi év- ha már visszatekintünk!- nagyban megnövelte a természet iránti szeretetemet, tiszteletemet. Volt 2 csodálatos hónap, amikor olyan helyeken sétálhattam, vadnyomokkal ismerkedhettem, lesekre mászhattam fel, és onnan nézhettem körül gyönyörködve a tájban, ahova /valószinűleg/ egyébként nem juthattam volna el. Azok az élmények felejthetetlenek számomra. Ezzel együtt sok ismeretséget kötöttem olyan vadászemberekkel, akik szerintem, szuper jó MENTOROK lennének. Az egyikük,- akinek mindezt köszönhetem- hivatása és hobbija is a vadászat. Örök hála neki!:)
Ezen kívül, persze sok minden történt velem. Mindent összevetve, nekem egészen jó volt a 2011- es év.
A szilveszterről az a véleményem, hogy mint minden hagyomány, szokás ez is elüzletiesedik. Én is előnybe részesítem a szolidabb és emberibb ünneplést.
süti beállítások módosítása