Pacsirták.

2012.04.15. 12:03

Késik a tavaszi eső, az őszi vetések  satnyán zöldellnek, a ritkás sorok között - mint kopaszodó embernél a fejbőr - kilátszik a sárgára szikkadt föld. A kukorica magok is száraz porba kerültek, epedve várják az esőt, hogy elkezdhessék  új életüket. Csak az útszéli bokrok színesítik valamennyire a határt, a kökény, a galagonya most virágzik, de egy lila orgona is díszbe öltözve hirdeti a tavaszt.

Vidáman futkos előttem Berci kutya, ősz arcával és lábaival úgy fest, mint aki mészbe lépett. Ezeken a sétákon szinte megfiatalodik, egy egy fácán kakatolásra szoborrá merevedik, azután lassan rám néz, hogy vajon én hallottam-e. Na ne viccelj öregfiú - simogatom ősz fejét - kettőnk közül te lettél egy kicsit süket, nem én. De lehet, hogy ez csak praktikus süketség, csak akkor lép érvénybe, ha a helyére parancsolom.

Én inkább egy pacsirtapár magasból trillázó énekére figyelek. Próbálom az ég kékjében meglátni őket, de nem sikerül. Nem baj, a szerelmes üzenetük leér hozzám és csendes békévé lágyul a szívemben.

A bejegyzés trackback címe:

https://acelcsaba.blog.hu/api/trackback/id/tr124441659

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Paci-ens 2012.04.15. 16:42:45

Berci vagyok, egy kicsit szeles, de alapjában véve, rendes magyar vizsla.Öreg koromban is rendszeresen elviszem a gazdámat sétálni, mielőtt végképp mozgásképtelenné válna.
Soha nem tudtam megszokni,hogy ha a legalapvetőbb jelzéseket, mint a fülem befordítását, a farkam egyenesen tartását, a szemem rámeresztését a szárnyas kakatolóra,lábam megmerevedését, nem követi a szokásos durr.
De a gazdám egy pacsirta párt figyel, bár nem látja őket,érzem hogy elmerül a szerelmi dalukban.
Nem is zavarom meg, mert még képes lenne utánam futni, amit erősen kétlek, mivel a pofaszőrzete igencsak fehérlik, mint az én lábaim.
De mindez nem is igen érdekes.Vele együtt lenni az az igazi Élet.

Acél Csaba · http://acelcsaba.blog.hu 2012.04.15. 16:54:55

@Paci-ens: szépen írtad...és igazat.Már majdnem azt fejtegettem, hogy a lövésnél is fontosabb a pacsirtadal - de eszembe jutott, hogy szombaton alig 137 parlagit lőttem - nem éppen lírai módon.

Paci-ens 2012.04.15. 19:03:59

@Acél Csaba:
Persze engem már megint nem vittél magaddal!
Csúnya rossz .....gazdi

Acél Csaba · http://acelcsaba.blog.hu 2012.04.15. 20:21:42

@Paci-ens: nem akartam részletezni a "vadászias" körülményeket, de egy karám mellett tüsténykedtem, ahol először egy érdeklődő tehén nézett mereven, majd sorban a többiek.A szemük sem rezdült a lövésre, de még arra sem, ha egy-egy leeső galamb a hátukon csattant.Még ilyen jópofa nézőközönségem sosem volt.Ide nem kellett Berci.
süti beállítások módosítása