Süss fel Nap...!

2013.03.31. 10:10

Amíg az igazak álmát aludtam, az órám "átállt",  de én nem, ugyanis sokat kínlódok ezzel az óra-tologatással. Túl stabil a bioritmusom, "percre" pontos, most meg egy egész órával tolódtam el.   Vadászként is, "civilként" is, bár ez utóbbiból kevesebb van bennem.

Civakodnak az "okosok" is, hogy ettől kevesebb, vagy több áram fogy, de egy biztos, az emberek bioritmusán kemény erőszakot vesz és akkor már nem lehet kérdés, hogy kell ez nekünk, vagy sem. Ráadásul ez az átállítás nem azokat érinti, akiknek tök mindegy mikor kelnek, mikor fekszenek, mert nincs munkájuk, vagy azért, mert olyan jómódban élnek,. hogy bátran henyélhetnek kedvükre.

Fáradt, kialvatlan buszosok,  kamionosok, félálomban órakezdő gyerekek, pedagógusok, orvosok és még sorolhatnám a kárvallottakat. Vadászként is bezavar, ugyanis a vadak órája - hála Istennek - nem áll át, nekem kell alkalmazkodni a reggeli virradat és az estéli alkonyat óra szerinti beazonosításához.

No de kétharmaddal a vadak "belső óráját "is át lehetne állítani.  A mai magyar valóságban ez nem okozhat problémát.

A bejegyzés trackback címe:

https://acelcsaba.blog.hu/api/trackback/id/tr795185255

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Paci-ens 2013.04.01. 17:41:02

Tesó!
A kétharmad szerint az óra átállításával, egy kisebb település évi áramfelhasználását lehet megspórolni,hogy ők még több légkondicionálót szereltethessenek fel az eddigiek mellé, a részükre biztosított ócsó áram felhasználásával, a magas értékű ingatlanban, és dicsekedhessenek, hogy nálam még a wc,is légkondis.
Környezetvédelmi indoklásuk is van, mert ezzel az erőművek sokkal kevesebb légszennyező anyagot bocsátanak ki.A fosszilis energia elégetése, ami ugye ártalmas a tüdőre, ha csökken akkor az egészségügynek is könnyebb lesz,mivel a röghöz kötött orvosok is elegen lesznek a diagnózisok felállítására.
Mindenesetre Engem nem különösebben befolyásol az óra átállítás, mert,hajnali bagoly vagyok, maximum egy órával később ébredek, kb. négykor.
A vadaknak a hajnal az hajnal,az alkonyat,az alkonyat.
De ha a kétharmadnak ezt is sikerülne megoldani egy alkotmánymódosítással,akkor hajlandó vagyok elismerni, hogy Néró nagy ember!

Korvett5 2013.04.05. 11:34:08

Kedves Acél Csaba! Bár nem vagyok vadász, élvezettel olvasgatom naplóját. Azt gondoltam létezik még írás politika nélkül is. Hát nem. Kérdezném mióta állítgatjuk az órát? Mi köze van ehhez a kétharmadnak?
Akkor most olvasás helyett megetetem az idesereglett zöldikéket pintyeket meggyvágókat csízeket, akik csapatostól ellepték az etetőket, a fent említett okból. És ismerek jó helyet, ahol mindig megpihennek a szalonkák. Én csak hallgatni szoktam őket, de ha meg tudja lőni az sem zavar. üdvözlettel.

Acél Csaba · http://acelcsaba.blog.hu 2013.04.05. 13:17:39

@Korvett5: Üdvözlöm ! Úgy gondolom, hogy az órák "stabilizálásához" valamilyen szintű döntés szükségeltetne.A törtszámmal megadott döntnökök számának felemlegetése még nem jelent politizálást - legalábbis remélem.
Az idei szalonkázás - önhibámon kívül - sajnos elmaradt. Ez bizony engem nagyon zavar.
süti beállítások módosítása