Hollé!

2014.06.21. 15:43

Eredetileg azt a címet akartam adni a bejegyzésemnek, hogy "amikor a vadnak is van esélye". Mármint arra, hogy a vadász hagyja ott a fogát, nem a vad. De ez a cím hosszú lett volna és körülményes, de igaz.

A lényeg!  Meghívást kaptam  vadkárelhárításra. Egyre divatosabb ez a fogalom, már lassan nem "csak úgy" a magunk örömére vadászunk, hanem "hárítunk". Ebbe azután sok minden belefér, a "túlkoros" szarvasborjú, a búzában malacait vezető göbe, stb. Mintha a gazdák érdeke felülírná a vadászetikát.

De a lényegre térnék. - Doki bá', végig mégy a gáton, egészen az erdő sarkáig, ott áll egy les. Kicsit nehéz rá felmászni, de onnan majd jól belelátsz a búzatáblába. Oda járnak a disznók. Ez volt az eligazítás!

Az a bizonyos lesnek nevezett "valami", nem más volt, mint jó hatméteres akácrudakból összetákolt  rémség, amire nem vezetett  létra, hanem az "ácsolaton" kellett felkapaszkodni. Ahol a magasban keresztezték egymást a rudak, oda egy keskeny deszka volt szögezve, ülőhelynek az ide élve feljutónak.  Ennyi!  Ami "létrának" volt nevezhető, még jóindulattal sem volt az, mert a rudak majdnem méterre voltak egymás felett.  Azért nekiindultam. "Gyáva népnek nincs hazája" - motyogtam az idézetet. Hátizsákom - az éjszakai hűvöshöz jól megpakolva - húzta a hátam,  puskát a  vállamon átvetettem, és rohamra indultam a szörnyszülött ellen. Eleinte ment is a dolog, fokról fokra toltam, húztam magam, de egyszer csak kopp, bevertem a fejem a deszkába. Az rendben van, hogy felértem a deszkáig, de hogyan fogok oda felkerülni, ugyanis elfogytak a fokok.  Innen kezdődött az igazi zsonglőrködés. Először a puskámat tornáztam föl - nagy nehezen -  utána a hátzsákom, mindezt fél kézzel és fél lábon egyensúlyozva, majd én is felhúzódzkodtam valahogy utánuk.

Édes Istenem, köszönöm Neked, hogy felsegítettél, de megmondanád, hogy visszafelé ezt hogyan fogom megtenni? Miután ezek a sorok megíródtak - a fohászom  maghallgatásra talált. Ja, hogy mi volt a fel- és a lemászás között? Azt majd legközelebb! Illetve elmondom most. Semmi!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://acelcsaba.blog.hu/api/trackback/id/tr556396219

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Paci-ens 2014.06.21. 17:01:16

Tesó!
Én is voltam egy hasonló magaslesen Borsodban.A puskát meg a tartozékokat leengedtem kötéllel.A továbbiakat nem kívánom nagyon részletezni(fejes ugrás).
süti beállítások módosítása