"Csupafül"

2015.02.04. 16:31

A hallókészüléket árusítók kedvelt sportága a lövészet. Az én fülem is  több tízezer lövés durranását kapta már,  pedig lőtéren fülvédővel lövök, de az igaz, hogy vadászaton csak pőre füllel vagyok,   A lőtéri beszélgetések  leggyakoribb szóhasználata, a "mi van? mit mondasz? "- Nem vagyok én süket, ne ordíts ! "

De ordít mindenki, mert ha én nem hallok, akkor nyilván a másik sem - szóval nem egy suttogó kompánia a lövészklub. Jobbkezeseknek a bal füle kapja a durranós áldást - hogy miért, azt nem tudom - amitől azután megrakódik az mindenféle érdekes hangokkal.

Nekem például egy gőzmozdony tartózkodik benne, amikor csak úgy álló helyzetben eregeti ki a gőzt. Ezt én, MÁV kórházos emléknek tekintem, bár nem akkor szereztem.  De van egy másik hang is a fülemben, ami már aktuálisabb. Erre akkor  jöttem rá, amikor a lesen ülve, állandó szöszmötölést hallottam az erdőből, mintha vad közeledne. Közben ez a fránya bal fülem viszketni kezdett, és - illik, nem illik - a mutató ujjammal próbáltam a viszketést "kikotorni".

Ekkor jött a felismerés. A szöszmötölés, az óvatosan közeledő vad zaja, akkor sem maradt el, amikor az ujjam tövig a fülemben volt. A fenébe, hiszen nekem "gyárilag" van beépítve a vadászat izgalma, az erdei szöszmötölés.

A öreg, kicsit rövidlátó  nyárfa - látva, de nem értve a mozdulatom - izgatottan szólt a mellette állónak. -Te, nézzed már, mit csinál az öreg? Főbe lövi magát? Mi a fenét dugdos a fülébe? - Jaj ne idegeskedj már, az nem fegyver, csak az ujja ! Az ujja? Kihúzza, betolja, biztos játszik.- Ilyet még sosem csinált - morog az öreg - én meg majdnem aggódtam érte.

Amit a Jóisten - meg a sok lövés -az egyik fülemből elvett, azt a másiknak odaadta. Szóval nem vagyok süket, csak "féloldalas".

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://acelcsaba.blog.hu/api/trackback/id/tr157140803

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Paci-ens 2015.02.06. 13:28:00

Tesó!
Látod ez közöttünk a különbség.Te féloldalas vagy,Én egy oldalas.Ha a lesen meghallom a szöszmötölést,akkor csak a jobb fülemből nem veszem ki a kisujjamat,de ha látom már a vadat,és lőhető, akkor azonnal kikapom a bal fülemből az amplifon hallókészüléket és még ha van időm lövök is.
Képzeld el az öreg nyárfa erre mit mondana.
Sokat láttam már életemben,az év gyűrűm is lassabban nő,kicsit megvastagodott a kérgem is,amire az a nyavalyás fakopáncs állandóan visszajár,inognak a gyökereim,de ekkora lúzereket még soha nem láttam,akik azt az ágaikon lévő kinövéseket dugdossák a likba.
Hát érted ezt te?
süti beállítások módosítása