Dilemma!

2015.03.14. 12:44

Huncut világ ! Káosz van már a madarak vonulásában is, akinek menni kéne, marad, akinek jönni kénre, késik.Így történhet olyan eset, hogy ahol  - vadkár miatt - lehet még ebben a hónapban libára vadászni, azt teszik, de ha a szalonka monitoringot megszerezték, akkor egyszerre lehetne mindkettőre. Nagyjából az időpontok is stimmelnek, a kora hajnal és az alkonyat percei -  így állítva a vadászt dilemma elé.

A hideg Északi szél nem sok jóval kecsegtetett, de láttam én már szalonkár térdig érő hóban is. A tarra vágott völgy szélén, a szálerdő mellé álltam, hátha erre fordul majd a szalonka. Korán sötétedett,  esőt hozó felhőket kergetett a szél, apró szemű permetet verve az arcomba. Fél doboznyi gyufa ellenére sem tudtam a pipámat beindítani - ez bizony rossz ómen szokott lenni -  az is lett.

Hat óra előtt egy kicsivel, két távoli lövés hangját  sodort felém a szél, amitől szorosabban kezdtem a puskámat szorítani. Ha oda ment szalonka, akkor ide is jönni fog - biztattam magam. De a májam  is megszólalt,  nem is biztos, hogy szalonkára lőttek, lehetett az fenyőrigó is, vagy közeli vízhez húzó vadkacsa, mert elég gyakran esnek áldozatul,  a gyakorlatlan vadász elkapkodott lövésének.

Szép este volt, tavaszváró, avar- illatú csoda !

A bejegyzés trackback címe:

https://acelcsaba.blog.hu/api/trackback/id/tr107268025

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása