Darvak !

2015.03.20. 13:52

Nem is tudom, miért volt a les sarkába támasztva a puskám,  mert használni nem akartam, illetve mégis, ha netán aranysakál tűnne fel, illetve puska nélkül olyan a vadász, mint a "szép emlékű" Torgyán doktor szerint, a vőlegény, "micsoda" nélkül. Erre jó esélyem volt - mármint az aranysakálra  - és nem a Chilei cseresznyére,  mert előző este, ezen a részen, egy egész falka kezdett  vonítani. Ezt nem én hallottam, csak mondták. Amikor az erdő közelébe értem és egy hatalmas szarvascsapat bámult rám egészen közelről és minden ijedtség nélkül,  - már gyanús lett a dolog..

Amikor a Mecsek fölött már alváshoz készülődött a Nap, két jókora nyári lúd suhogott el a lesem fölött,  a közeli tó felé igyekeztek, ahol évek óta költenek.  A magasban darvak húztak, panaszos kiáltozásuk lehetett a  fáradtság jele, vagy az örömé, hogy meglátták a Dunát. A  "V"-be rendeződött sorban, az utolsó előtti daru, aki valami fiatal gyerekdaru lehetett, eltévesztette a távolságot és az ütemet, némi zavart keltett a sorban, a szárnyak összeverődtek, "slampos" lett a V betű.-  Figyelj te gyerek, "kurrogott" rá a mögötte repülő. Ha normális alakban repülünk, akkor egymást segítjük ! Ha össze-vissza, akkor kifáradunk - értetted? Vedd fel a tempót és tartsd a távolságot, mert lekeverek egyet a szárnyammal !

- Értettem, értettem - bocsánat, egy kicsit a tájat néztem, de most már figyelek - és így is tett, mert gyorsan kiegyenesedett a sor, a tempó is gyorsult, mert versenyt repültek a közeledő sötéttel.

Amikor már a hetedik őz óvatoskodott ki az erdőből - oldalukon az egész napi fekvéstől nedves szőrrel - biztos voltam benne, hogy nincs aranysakál a közelben.

Szép lassan és óvatosan -  hogy senkit és semmit ne zavarjak - lemásztam a lesről és hazafelé szaporáztam lépteimet.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://acelcsaba.blog.hu/api/trackback/id/tr727286215

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Paci-ens 2015.03.20. 14:10:57

Tesó!
A darvaknak nagyon szép a násztáncuk,és nem Torgyán doktor vőlegénye szerinti micsoda nélkül.
Tanulj belőle!

Az angol beteg 2015.03.22. 15:33:21

Kedvem támadt Nils Horgelsson-t nézni :)
süti beállítások módosítása