"Kígyókaland"

2015.06.09. 21:12

Egy olyan lest "találtam" a vadászterületemen, amin éve óta nem ült senki, teljesen befutotta a vadszőlő, az erdő közepém úgy árválkodott, mint egy szép, zöld lugas, vagy inkább egy mesebeli torony. A lesig vezető erdei nyiladékot kidőlt fenyők torlaszolták el, ezért maradt ez a les magára. Jókora munka volt a kipucolása .A les létráján is csak úgy tudtam fölfelé araszolni, hogy a késemmel vagdaltam le a liánokat, mint ahogy machetával vágnak utat a dzsungelban.

Izzadtságos munka után, már az élvezet következett, a pipázás. Elégedett voltam magammal, a pipa is velem, mert ugye egyáltalán nem mindegy, hogyan tömöm meg őkelmét. Szép, nyugodt füstkarikákat eregettem az ég felé, élveztem a békét és a nyugalmat. A nagy békességben valami  halk neszezésre lettem figyelmes.  Forgattam a fejem, próbáltam megfejteni, hogy mi ez a finom, óvatos zaj, amikor az egyik lián megmozdult. Megmozdult és tekeregni kezdett.  A betyárját, egy jókora erdei sikló mászott a liánok között.  Éppen mellőlem.  Egy percig sem mondom, hogy nem lepődtem meg, főleg a méretén. A bibliában a kígyó rosszat jelent, a vadászatban szerencsét. Tegnap óta ezt onnan tudom, hogy a "kígyó" megjelenése után - még a pipám is füstölt a szám szegletében - amikor megjelent a disznó.  "Rutinszerűen" áttoltam a pipát a szám bal szegletébe és a disznónak megálljt parancsoltam.

Egy estére két ilyen szép emlék - nem semmi - ahogy mondani szokták.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://acelcsaba.blog.hu/api/trackback/id/tr757530212

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Az angol beteg 2015.06.10. 12:54:11

El tudom képzelni a meglepetést ami érte Doki. Pár hete jártam hasonlóan, azt meg pláne nem gondoltam volna, hogy ez egy zárt falakkal körbevett udvarban is megtörténhet. Történt ugyanis, hogy nagy vidáman kiléptem az udvarra nyíló bejárati ajtón a szép napos időben és igencsak meglepődtem hogy valami irdatlan nagy fekete kúszó valamit léptem épp át. Fel is vetődött bennem a kérdés: "Vannak ekkora siklók?!" :D először számomra elérhetetlen helyet talált magának, aztán megint arra lettem figyelmes hogy valami kúszva érkezik, tekeredik és mivel nem volt nálunk bejelentett lakcíme és bérleti szerződést sem kötöttem vele elküldtem máshova a hívatlan vendéget.

Acél Csaba · http://acelcsaba.blog.hu 2015.06.11. 06:29:19

Szegény erdei sikló - méreténél fogva - nagy ijedtséget tud okozni, pedig ártalmatlan az emberre. Ráadásul a szakmám jelképe is, mert a botra tekeredő kígyó, az valójában erdei sikló. Az viszont érdekes, hogy miképpen keveredhetett be a városba és ezen belül is egy zárt udvarra.
süti beállítások módosítása