Ónos eső!

2016.01.11. 21:56

A múlt heti ónos eső, a gyenge bokrokat, de még az erős fákat is földig hajlította. Úgy jártak a büszke fák - akik már kezdték elfeledni, hogy a földből jöttek, annak szülöttei - ahogy a hálátlan gyermekek  is hamar feledik a az őket felnevelő szülőket, mert csak felfelé törekszenek, ahogy divatosan mondjuk, karrierjüket építik.

A nagy súly alatt az  erősebb fák kitartottak, a gyengébbek derékba törtek. Az esőt követő napsütésben az ágakra fonódott jégpáncél olvadozni kezdett, amitől ragyogás és csillogás töltötte be az erdőt, a legszebb gyémánt sem tud úgy csillogni, mint ahogy a fák tették.

Alig két nap alatt, az erdő levetette jégből készült bilincsét, a fák kezdték derekukat kiegyenesíteni, de sokan közülük törötten haldokoltak. "Kedvenc" erdőmben is nagy kárt okozott az ónos eső, a fenyők ágait több mázsányi jég és hó húzta lefelé, aminek törés lett a vége. Úgy nézett ki az erdő, mintha bombatalálat érte volna.

A havas tájhoz fehér álcaruha illik, be is öltöztem fehérbe, miközben jót szórakoztam azon, hogy a szakmám fehér "munkaruháját" és a vadászatot milyen szépen összehoztam.  A keményre fagyott jeges erdei ösvényen reménytelen volt halkan menni, nem is próbáltam, mert igazából csak a nyomokat akartam megnézni, van-e friss nyom, vagy kimenekültek a szarvasok a töredező erdőből.

Még csak kora délután volt, amikor a lesre felmásztam, kényelmesen elhelyezkedtem, még a lábam is felraktam az ülés deszkájára. Miközben a pipám füstjét eregettem, a lelkemre valami nagy béke szállt, mert megértettem, hogy az élet gondjaiban, bajaiban, nem szabad megtörni, annak súlya alatt megrogyni, mert minden baj után, majd valami jobb jön, mint ahogy itt az erdőben, az ónos eső után, az olvadást hozó napfény jött.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://acelcsaba.blog.hu/api/trackback/id/tr478263300

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása