Lódarázs !

2018.06.02. 16:40

Majdnem pénzfeldobással döntöttük el Antival, hogy melyikünk melyik lesre üljön. Ahogy a "szomszédoknál" mondják, "secko jedno", teljesen mindegy, bármelyik lesnél történhet valami,  vagy semmi, szóval a szerencse fog dönteni, amiben én nem állok túl jól. De most jól döntöttem, mert a lesnek hangulata volt. Egy vizét elvesztett, de a sarat még féltve őrzött patakmederben a disznó és szarvas körmök  lenyomata már meglódította a vadászfantáziám, a les előtti kaszáló és az erdő széli szóró pedig őzek megjelenésére adott reményt.

Amennyire egy kemény deszka és egy háttámasznak betámasztott bodzakaró kényelmet tud adni, annyira kényelmesen fészkeltem be magam a lesen. Először egy hatalmas lódarázs tette tiszteletét - még a pipafüstömmel is dacolva - de a szép, mély hangú búgásában nem volt semmi erőszak, csak némi érdeklődés. Kétszer, háromszor megkerülte a fejem, még a "tekintetünk" is összeakadt, de mozdulatlanságom őt is megnyugtatta - " na jól van, ücsörögj csak jámbor ember, látod, hogy rossz híremmel ellentétben, ha nem csapkodnak felém, én békés természetű vagyok, de azért kíváncsi "

Már éppen azon morfondíroztam, hogy ezt a lódarázsos "kalandom" fogom - jobb híján - megírni, amikor egy bak jelent meg az erdő szélén és a szóró felé óvatoskodott. Még a darázs haver dolgával voltam elfoglalva, a vadász énem is aludt valahol, így csak  lassan tudatosult bennem, hogy mivégre is vagyok itt. 

A keresőtávcsőben jól látszott, hogy a bak, igen csak girbe-gurba fejdíszt hordoz, ahogy mondani szoktuk felemásat, de ettől még nem lett szaporább a pulzusom. De amikor alaposabba megvizitáltam és egy számfeletti ágacskát is megláttam az agancstő fölött, akkor már a puskáé volt a főszerep.

Ezen az estén Diana nekem kedvezett, amikor a lesek választásánál, az ötletet adta ! 

A bejegyzés trackback címe:

https://acelcsaba.blog.hu/api/trackback/id/tr7114018934

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása