Ne csak nézz, láss is...

2018.11.24. 15:16

A vadászataim szinte egymás sarkát tiporják - hogy ezzel az enyhe képzavarral éljek - hiszen "dühöng" a fácán szezon, de a hideg téli idő közelgésével az egész nyáron érintetlen szórók is bizakodással látogathatóak. 

Így tehát az élmények is szépen sorjáznak -  de némi önkontrol birtokában belátom - hogy a fácánkakasok ilyen-olyan lelövésének ecsetelésétől nem fog lehidalni a "nyájas olvasó "- pedig nincs két egyforma-, sőt hasonló vadászat sem, de  ezeknek az élményeknek a fehér papír ( képernyő) ridegségébe szuszakolásomtól már csak önismétlésekké silányulnának a történetek.

De azért akad olyan történet is, ami nem szokványos. 

Kellemetlen hideg, mondhatni metsző szél kapta ki a pipafüstöt a számból, le sem tagadhatta volna hogy északról jött. Ha nincs rajtam - a sok réteg fölött  - még a seszsákom,biztosan leszed - az egyébként is rozoga lesről - a váratlan telet idéző zegernye. Túl nagy figyelmet nem fordítottam a szagomtól telefújt erdőszegélynek, hiszen még az autóm is úgy állt, hogy annak a szagát is abba az irányba vitte a szél. 

Az rrős szél, az esőt igérő borulás, gyorsan rám borította a sötétet - amiben már az a mondás járja vadászkörökben,  hogy a széltől süketen, az estétől vakon - már csak a jószerencséjébe bízik az ember.

Még egy fél órát adtam magamnak - hátha....de nem volt hátha, az előttem lévő vetés üresen unatkozott. Mielőt összepakoltam volna, a leszsákomba csomagolva próbáltam felállni - mint egy függőleges múmia - és kezdtem kőrbe lámpázni a "placcot." A szagomtól tetefújt oldalra csak "viccből" világítottam, de a vicc komollyá vált, mert három süldőcske turkálta a száraz vetést. 

A zsákom fogságában semmi esélyem sem volt, hogy teljesen elforduljak jobbra - hogy" kézre essen" a lövés, ezért az egyetlen megoldás az lett volna ha "sutából" lövök. Volt már ilyen, nem is egyszer és ha jól emlékszem sikeresen. Nos, a puskát a bal vállgödörbe passzítottam és a bal szememmel kerestem a fénycsóvában álló disznókat, de csak homályos ködöt kaptam a távcsövemtől. 

Ekkor "szembesültem" a szemem - persze már korábba is tudott  - állapotával, aminek a megoldása december elején lesz. 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://acelcsaba.blog.hu/api/trackback/id/tr8514390784

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása