Élmény!

2019.06.10. 10:58

 Úgy futottak be a mindenféle színű és alig tíz-húsz méter széles vetések az erdő sarkán álló les felé, mint  ahogy a boci sajtos dobozban a háromszögű darabkák feszülnek egymás mellé.  Szépen sárguló árpa, mellette lassan kaszálásra érett lucerna, közöttük pedig egy - ma már nem divatos növényfajta - egy őzet is eltakaró méretűre felnőtt zabtábla, meg kétarasznyira sarjadt kukorica.  Mondhatni, volt itt minden, ami szem-szájnak ingere, mármint ami a vadakat illeti.

A sok szúnyog meg nekem adott gondot, az elháratásukban - ahogy esteledett - egyre keményebb fegyvereket vetettem be, először a csapkodós módszert, utána a pipafüstöt, végül a gázégős "csodamasinát" is be kellett izzítani. 

Mielőtt eddig értem volna a történésekben,amikor a távolban hagyott autómtól baktattam a les felé, egy őzbak fejét láttam meg a zabban, de a baj az volt, hogy ő is engem, aminek az lett az eredménye, hogy szép nagy ugrásokkal az erdőbe menekült. Annyit azért észrevettem, hogy furcsa az agancsa, rövid, zömök és valami nem stimmel rajta. 

Nos, ezt jól elzavartam - morogtam - de nem riasztott, hála Istennek, így maradt remény, hogy a szúnyogokon kívül más élőlény is megjelenjen.

Fél óra sem telhetett el, amikor a bak kilépett az erdőből - feledve az atrocitást - ráadásul szinte a lesem mellett. Amit szabad szemmel is jól láttam - mármint, hogy furcsaságot visel a fején - azt a távcső közel hozta, de ettől sem lettem okosabb. Az agancs rövid, tömör volt, és az ágvégeken, mintha kalapos gombák ültek volna.Ráadásul olyan sárgás színüek. 

Sok bakot láttam már, de ilyen furcsát még sosem. Talán rászáradt a barka, nem tudta letisztítani, vagy valami agancssérülés érhette korábban ? - kavarogtak bennem a kérdések, de nem túl sokáig, mert a bakot úgy elnyelte a zab, mintha zölden hullámzó habokba vetette volna magát. 

Erre az estére maradt számomra a talány, de vadász élménynek ez is tökéletesen elég volt ! 

.

A bejegyzés trackback címe:

https://acelcsaba.blog.hu/api/trackback/id/tr8714886878

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása