Amikor a pipázás elmarad !

2019.08.20. 17:20

Most mellőzném a történet felvezetésének lírai részét,a tájleírást, a régen látott erdő nagyfiúvá cseperedését, az egyik, kidőlt- bedőlt les szomorú emlékét, ahol a tragikus halálú Pisti vadőrrel sokat ücsörögtünk. Bizony, legalább harminc éves emlékek ezek. Sok új les került ide, de már nem az erdőtől elkunyerált akác oszlopokból tákoltak,  hanem gyárilag készre csinált, csili-vili  remekművek. 

Az egyik nyiladékban is egy "kecskelábnak" nevezett ülőke szerénykedett, nem messzire egy fürdőkádnyi dagonyától. A hasonlat még abban is helytálló. hogy a dagonya oldalfala éppen olyan meredek volt, mint a fürdőkádé, amit a benne fürdőző vadak súroltak fényesre, nedvességtől csillógóra. A tikkasztó hőség miatt, a dagonya és környéke disznónyommal volt tele, a környező bokrok sáros leveli a nagy forgalomról árulkodtak.

Nem egyszerű az én topa lábammal egy ilyen lesre felmászni, még ép lábbal is némi tornamutatvány kell hozzá, de végül sikerült, elhelyezkedtem, nagyjából kipróbálni, hogy milyen pózban tudnék lőni, ha esetleg......! Azt rögtön megállapítottam, hogy ez egy balkazes les, én pedig nem az vagyok, így a dagonya felé, csak teljesen kifordut pózban tudnék lőni. Bár csak ott tartanék - sóhajtottam és már majdnem a pipám után nyúltam, amikor gyanús lett a szélirány. Most egy vallomással tartozom, mert az unokámtól "kölcsönvett" szappanbuborék fújóval ellenőriztem a szelet és az bizony semmi jóval nem kecsgtetett A dagonya felé lengedezett.A pipázás elmaradt,  a többit meg a szerencsére bíztam. 

Egy disznó konda csörtetése és az esti sötét rámborulása nagyjából egyszerre történt, nem kis izgalmat okozva. Önfeledt csobogás jelezte, hogy a disznók egy része már a dagonyában fürdik amikor a fegyverlámpám fénye rájuk világított. Négy malac fürdött, kettő fülig merülve a hűvös sáros vízben, kettő meg éppen kászálódott kifelé, a nagy göbe pedig a bokrok tarkarásában éppen szagmintát vett "belőlem". Igaz, korábban a  szél teljesen leállt, de azért valami nem tetszett a gondos anyukának, mert egy böffenéssel riasztotta a családot Az egyik malac késett egy kicsit, az oldalát is jól mutatta, oda is ment a lövés !

A régi emlékek és az új örömöm, kicsit tótágast álltak bennem, összekapaszkodtak és vittek magukkal. Mert bizony nem csak egy vad elejtéséről szól a vadászat !Sokkal több annál !

A bejegyzés trackback címe:

https://acelcsaba.blog.hu/api/trackback/id/tr2215017076

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása