Huss !

2020.01.03. 10:08

,Év-értékelőt, csak a "nagy emberek" szoktak tartani - halkan megjegyezném, minek? A közélet, illetve közérzet értékelését ránk, "közemberekre" kellene bízni, ugyanis az a jó, ami a legtöbb embernek jó ! Ilyen egyszerű. 

A vadászati év summálása más dolog, egy kis visszatekintés, egy kis nosztalgia, amit szívesen teszek, bár magában rejt egy kis szomorúságot, mert minden elmúlt évvel, a várható rövidül. Ráadásul mintha felgyorsulna minden, még el sem múlt at egyik év, már ott toporog a sarkában a következő, ahogy a költő mondaná, "elszállnak az évek". 

Nemrégiben hallottam egy mondást idézni Feleki Kamilltól, a csodás színésztől, egy emlékműsor keretében  -  az én korosztályom fülében még ismerősen cseng a dal, amit utánozhatatlan raccsolással énekelt  " szivem s z e h e t, valóság ez nem álom...stb"  - aki arra a riprteri kérdésre, hogy miként telik egy napja, ezt válaszolta: "Reggel felébredek, elkezdek valamit keresni és HUSS, már el is ment a nap !"

Valahogy nekem is ilyen Huss gyorsasággal telt el az év, amiben voltak felejthető dolgok is, de most vadász évet értékelek, amire jó visszagondolni. Az évet háromnegyed úton kettévágta a lábam reparálása - ahogy autószerelő haverom mondta, új féltengelyt kaptál doki - így a szezonom, műtét előtti és utáni részre oszlik, aminek izgalmasabb része az utóbbi. Ugyanis ez arról szól, hogy az akarat és szenvedély, felül írja-e a testi gátakat.

És ezzel rákanyrodnék a tegnapi napra, amikor fácánoztunk és nem remekeltem - hogy finoman szóljak. Egy kicsit túlbecsülve önmagam, egy olyan zsombékos területre merészkedtem, ahol ép lábbal sem egyszerű a botladozás. Nem könnyű kimondani, hogy ennyit bírtam nem többet. Nem is mondtam, de látszott. 

Azért a vadászat végefelé egy sikeres lövés összejött, ahogy mondani szoktuk, meglett a "becsület-kakas ".

Új év, új bizakodás, ennél már csak jobb lehet, így letettem a tervemről, hogy egy időre leteszem a puskám.

De a barátok ezt nem is engednék !

A bejegyzés trackback címe:

https://acelcsaba.blog.hu/api/trackback/id/tr6315390938

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása