Madarak !

2021.04.14. 08:50

Nem kevés fantázia kell a pár napos emlékek felidézéséhez, amikor az erdőn meredeken kapaszkodó ösvényen az izzadtságot törölgettem a homlokomról, most, amikor havas eső esik ! A rossz időnek egyetlen előnye, hogy időt ad az emlékezésre, az írásra. 

Ott tartottunk tehát, hogy fújtatva zihálva másztam a meredélyt, aminek az oldalában állt a les, ahonnan három irányban nyílt kilátás, három nyiladékra, mind a háromban szóróra nézve. Ebben az oldalban szeret a szél keveregni, így a három szóró jócskán növeli az esélyt, az egyikre csak jó lesz !

Még csak az autóm mellett álltam, a kapaszkodáshoz vetkőztem, raktam a meleg holmikat a hátizsákomba, amikor hollók tiltakoztak a megjelenésem ellen. Látszott, hogy megzavartam őket valamiben. Tiltakoztak, méghozzá ronda károgással ! Aztán az itt-ott elhullajtott tojáshéjjak magyarázatot szolgáltattak az indulatukra. Utólag megtudtam, bezápult tojások kerültek a szóróra, mint disznó csemege. Ebből loptak a hollók is !

A szórókon szajkók veszekedtek, legalább nyolcan. Sosem értettem, ha sok a kaja, mindenkinek bőségesen jut, akkor miért kell veszekeni érte ! Talán tanultak tőlünk egyet-mást ?

Egy fácán házaspár is megjelent, jól megfértek a szajkókkal, csak egy kis távolságtartással !  Hirtelen erős suhogássak egy kacsapár landolt a szórók alatt, innen tonyogtak felfelé. Amilyen kecses a röptük, annál komikusabbak szegények, amikor menni kell ! 

Örvös galambok is zajongtak a fák között, a szerelmi udvarlásuk igen hevesen zajlott, ágak szárnyak verődtek, akkora zajt csapva, hogy egy konda disznó is jöhetett volna, azt sem hallom meg !

Egy öreg bak is kióvatoskodott a szóróra, mintegy záró jelentként az esti sötét beállta előtt. 

A bejegyzés trackback címe:

https://acelcsaba.blog.hu/api/trackback/id/tr3616500592

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása