Kolduló veréb !

2021.05.31. 09:58

Gyerekkorom  első vadászati élményeit a légpuskával lőtt verebek szolgáltatták, a "csuri" eltalálása a háztető gerincéről, igazi vadász-sikernek minősült. Népes csapatokba verődve lopták a csirkéknek kitett tört szemeket, az istállók környékén a trágyadomb mágnesként vonzotta őket, mondhatni, ahová nézett az ember, mindenütt verebeket látott. Szegény veréb, még egy nem túl szimpatikus, tarhálós embertípus jelképe is lett, aki úgy "ráröpül" a potyára, mint veréb a tehénszarra !! 

Nem tudni pontosan, hogy miért, talán az állattartási kedv  kihalása, vagy más miatt, de egyre fogyni kezdtek a verebek, mígnem odáig jutottunk, hogy védett madárka lett, ha jól tudom, 10 E Ft-os bírság jár annak, aki lelövi. Pedig csodálatos ennek a kis  madárkának alkalmazkodó képessége, amit magam is megtapasztaltam. 

Egy bevásárló negyed gyorskiszolgáló  - név nélkül - étterem teraszára lettem leültetve, hogy egyek, igyak, és várjak, amit szívesebben tettem, mint a vásárlást - ha már két rossz közül választhattam. Éppen életem második hamburgerjébe haraptam bele, amikor egy kis veréb pattan fel az asztalomra, kettőt háromat ugrott, mint aki egy kis bemutatót tart csárdásból, büszkén feszítette ki mellét, mondhatni duzzadt az önbizalomtól, a két kis gomb szeme pedig félelem nélkül figyelte, hogy mit eszek, és főleg mi fog lepotyogni. Bennem lehet bízni, a morzsák potyogni kezdtek, a bátor kis haverom pedig villám gyorsan felkapkodta őket, azután eltünk az asztalok között. De azután újra megjelent ! Figyelj kishaver, az nem igaz, hogy nem laktál jól az előző adaggal, de mintha ez egy másik kosztos lenne, amennyiben egyik veréb nem éppen olyan, mint a másik. Amikor jobba körülnéztem akkor láttam, hogy egy egész veréb csapat ugrál az asztalok között, azután szépen sorban bejelentkeznek ingyen kajáért. 

Micsoda alkalmazkodó képesség ! Urbanizálódott verebek lettek, a "trágyadombi" verebek, csak az a baj, hogy ez a táplálék nem nekik való, vesztüket fogja okozni, de ha jól belegondolok, az emberiségnek sem jelent fényes jövőt, ez az életforma. 

   

A bejegyzés trackback címe:

https://acelcsaba.blog.hu/api/trackback/id/tr8616577530

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása