Tobzódás !

2021.09.16. 10:49

Az autómat egy nyiladékban hagyva, nagy óvatosan cserkeltem az erdő széli lesig. A les, egy meredek domboldt őriz, remek kilátást adva a szemközti erdőre,  aminek karjaiban egy aránylag friss  tarló terpeszkedik. De ez még nem minden, mert egy dagonya is csalogató lehetőség, a régóta tartó szárazságtól szenvedő vadaknak. Ahogy mondani szokták, van itt minden, ami vad szemének- szájának ingere ! 

Mielőtt a leshez értem volna, kőrbe távcsöveztem az oldalt és amennyire a hajnal előtti fáradt sötétben a távcső engedte, disznókat vettem észre, és ahogy a szemem kezdett hozzászokni a szerény fényhez, egyre többet ! Nehéz volt számolni őket, mert kavarogtak, szétszéledtek, majd egy kupaba össze, mintha játszottak volna. 

MInt egy lassított filmben, úgy másztam fel a les létráján, nem szerettem volna elzavarni őket,pedig a bikavadászat idejére, ők biztonságban vannak, mindent a szemnek, semmit a puskának ! Sosem szerettem  jelenlétemmel a vadat zavarni, igyekeztem mindíg a legkisebb zavarást okozni. Így esett egyszer, a Dunai árvíz idején, hogy a lesem előtt egy ázott, ártérről menekülő, ziháló szarvacsapat telepedett le,  legtöbben a kimerültségtől lefeküdtek. Nem volt szivem megzavarni őket, kivártam amíg lenyugszanak és elvonulnak. Igen ám de közben az éjszaka is elmúlt, hajnal lett. majdnem szétfagytam, meg jókora riadalmat okoztam az otthoniaknak !

De térjünk vissza a jelenbe, a lassú pirkadatban elvonuló disznókhoz. A hátam mögött kelő Nap, a szemközti domboldalt  felülről lefelé kezdte szeletelni éles sugaraival, fogyott a sötét, győzött a fény. 

Ekkor egy konda disznó robogott át tarlón - mintha elkéstek volna a hazamenetellel - elől egy hatlalmas koca, a sor végén egy kisebb, köztük pedig nyolc malac. Ennyi disznót nem is emlékszem mikor láttam ! 

Bónuszént még szarvas is motoszkált a hátam mögött, de az irányába fújó szél ezt gyorsan lerendezte !

Nem kell ahhoz feltétlen lövés, hogy az embernek maradandó élménye legyen !

A bejegyzés trackback címe:

https://acelcsaba.blog.hu/api/trackback/id/tr8916690624

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása