A tízperces !

2021.09.20. 09:26

A szerencse forgandó - ahogy a mondás tartja - vadász embernek viszont nem szabad szerencsét kívánni - mert annak a vadászatnak - stílusosan szólva - lőttek !  De azért nem árt Fortunával jóban lenni, aminek módját én sem tudom csak hangoztatom ! 

Az utóbbi napokban az én vadász szerencsém is forgott erre arra - inkább csak arra - így  bikát bőgni csak távolról hallottam, de egyszer sem láttam, pedig a hajnalok már a lesen találtak.  A z a hajnali háromkor kelés, sem kis áldozat Fortuna kegyeiért !

Előző éjszaka esett egy pár csepp eső, a levegő is hűlt egy kicsit, abban bízva, hogy ettől majd megjön a bikák szerlemi kedve és elárulják magukat a bőgésükkel - már délután fél hatkor a lesen ültem A lesem és a szemközti erdősáv között pontosan száz méter volt a távolság - ezt bemértem - de már ekkor egy zörgés, gally törés programozta át dolgaimat, távolságmérőt, frissen tömött, de még meg sem gyújtott pipát félreraktam és vadászt csináltam magamból , puska a lesre támasztva, távcső szemhez illesztve. 

Nem telhetett el tíz percnél több a lesre kapaszkodásom és az események között, amikor először egy tehén lépett ki, sarkában a borjújával, majd a bika is megjelent, derékig az erdő széli bokrok takarásában, de az agancsát már jól megmutatva, így a távcsővet a céltávcsőre cserélve, csak azt vártam hogy kettőt lépjen előre, ne takarja semmi az oldalát. Megtette ! 

Jól jelezte a blatt lövést, tudtam hogy megvan ! A mellettem ülő Anti barát is ekkor fújta ki az izgalomtól beleszorult levegőt és a tőle megszokott nagy nyugalommal mondta, hogy most már nyugodtam rágyújthatsz!

Ez a történet - még a pipagyújtással együtt is - alig tízperces ! Ez a trófea ezt a nevet fogja kapni !

A bejegyzés trackback címe:

https://acelcsaba.blog.hu/api/trackback/id/tr7716694242

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása