Szuperhold !

2022.07.15. 14:07

A múlt évben még három  tavacskát - amiből egy kacstelepként funkcionál - bő vízzel ellátó patak medre, most agyagos alját mutatja, a víz csak tócsánként van benne, mondhatni elapadt.  A patak széli keskeny galéria erdő még bírja az aszályt, a patakból elszivárgó víz az infúziója. 

Ez a kevéske nedvesség is nagy kincs, vadnak ivásra, dagonyázásra esélye sincs máshol. A patakszegélyhez lucernatábla ereszkedik le a domboldalból, satnya, fél térdig érő hajtásával nem sok jót igér a gazdájának.

A patak túloldalán van ugyan egy les, de én inkább erre, a lucernás oldalra telepedtem le, abban bízva - ha egyáltalán van disznó a környéken - akkor annak itt valahol kell megjelennie. Persze ez az én vadász logikám - ha van ilyen - nem a vaddisznóé. 

Ha vaddisznó nem is, kárpótlásul egy csodálatos, mondhatni kapitális őzbak jelent meg a patakszélen, aztán békésen csipegetve egyre közelebb és közelebb jött, a végén már alig harminc méterre sem volt. Teljes élet - illetve ülő nagyságomba láthatott, mivel nem mozdúltam, rám sem hederített 

Meg sem fordúlt a fejemben, hogy puskát emeljek rá, nekem bőven elég volt a látvány.

Egy kőrt tett meg a bak a lucernában és amikor visszabújt szinte ugyanoda, ahonnak előjött, a keleti dombhajlat mögött, hatalmas vörös ábrázatával feljött a Hold, ami most szuperhold nevet kapott, a közelsége miatt. Az autóm oldaslának dőlve bámultam a csodát, míg magasra nem emelkedett.

Ennyi szépség elég is volt erre az estére ! 

A bejegyzés trackback címe:

https://acelcsaba.blog.hu/api/trackback/id/tr4717883771

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása