Avatás !

2022.11.28. 15:48

Hogy is szól a mondás? MInden jó, ha jó a vége ! 

Szórol szóra így történt azon a napon, amikor vadászni indultam Ceglédbercel és Albertirsa közötti területre, fogolyra, fácánra. A "tetthelyig" 230 km-es az út, ami a hajnali sötétség és a csepergő eső ellenére sem volt nagy kihívás, már többször is megtettem, de a Kecskeméti és Nagykőrösi útfelbontások, elterelések és a reggeli dugó miatt, az út rémálom lett. A cirka két és fél órás út, majdnem duplája lett !

Amikor végre valahára a Ceglédberceli akácerdők közötti homokos, gödrös útra fordultam, a vadászház felé, mindjárt jobb kedvem lett.Az időjárás is vidámabbra váltott, kezdte derűsebb arcát mutogatni. 

A vadászház udvarán baráti ölelések vártak,a közel fél évszázados barátságok a mai napig állják a sarat - pedig négyen, az ország három távoli csücskében élünk, csak ritkán tudunk találkozni. 

Ennek az évnek az elején én már voltam egyszer itt foglyászni, így a csodálatosan dolgozó kutyák, a fürgén és laposan rebbenő foglyok látványa is ismerős volt, de volt valami, ami mégis különlegessé tette ezt a napot !

Ezt a különlegességet pedig Péter barátom Gergő fia jelentte, aki élete első foglyászását élte át, ahogy elnéztem szép sikerrel !  

Külön pikantériája a dolognak, hogy azzal az öreg Merkel huszassal vadászott, amit fél évszaddal ezelőtt tőlem vett meg az apukája, Péter barátom. 

Aki ismernek tudják, hogy "nem megyek a szomszédba" az érzelmek kimutatásáért, nagyon meg tudok hatódni szép dolgokon ! Nos, ilyen lett a Gergő avatása is,  ahol nagy megtiszteltetés ért, engem választott keresztapjának, Eddig is tudtam Gergő lelkesedéséről, a vadászat szeretetéről, de innentől kezdve keresztapai kötelességem a vadászéletét figyelni, és a "jó öreg" huszas puskám sorsát figyelemmel kisérni. Persze ehhez a Teremtő jószándéka is szükséges !

Hálás feladat !  

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://acelcsaba.blog.hu/api/trackback/id/tr7217989584

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása