Bori

2009.01.18. 18:48

MuflonIgértem, írok a Boriról. Így nagybetűveél, mert Bori, nem egy egyszerű muflon jerke a Mátrában, hanem egy jóízű pletyka nőnemű tagja. Sajnos, én vagyok a himneműje.

 Űzekedési időben, késő ősszel, vadásztam muflonkosra Mátrafüred környékén. Egy rozoga, bódés UAZ kapaszkodott velem a Tekeres hegy csúcsa felé. Bandi, a házigazda gyilkolta az autót és pedig híresen beszari állapotban figyeltem, melyik oldalon zuhanunk a mélybe. Ebben a csukott szemű állapotomban harsant Bandi hangja, - Balra kos, gyorsan lőjél !

Könnyű ezt mondani. Tériszonyom legyőzve kotorásztam a puskám után, tölteném, de valahogy nem akarta bevenni a lőszert az istenért sem. Nem szaporítom, hatalmas előrelátásommal, két puskát vittem, egyet sétához, egyet a lesen vadászathoz, csak éppen fordítva csomagoltam hozzájuk a lőszert. -Itt az én puskám - sziszegte Bandi a fogai között, de lőjél már. A kezembe nyomott egy egy csövű, hihetetlen  rossz állapotban lévő orosz 0,22 -es kispuskát. Hogy ne részletezzem, ez a puska csak egy hajszállal erősebb, mint egy krumplipuska. Nem volt mit tennem, megpróbáltam.

A kos egy villás fa takarásában állt a jerkéjével együtt. Csak előre mondom, majd ő lesz a Bori. A kos jelezte a lövést és elindult a hegytető felé, mögötte jerkéjével. Én meg mögöttük rohantam, már csak egy tölténnyel a puskámban. Még a fürgelábú vadőr is lemaradt, a vadászláz annyira hajtott. Időnként a fák között ki-kivillant a jerke hátsó fertája, gondoltam, a kos is ott van vele valahol.

Pár száz méter hegynek felfelé rohanás után felértem a hegygerincre, de sehol a kos, sehol a jerke. Búsan ballagtam vissza, amikor vércseppeket láttam, de az este is nagyon közeledett, már szürkült. Félútig visszaérve a vadőr már mutatta, kár volt a hegyet megmásznom, csak a jerke szaladt arra, a kos erős vérzéssel lefelé futott.

Nem szaporítom, a kosom másnap reggel megtaláltuk, nem messze onnan, ahol rálőttem. De Misi barátom, a "Tesóm" rögtön kitalálta, hogy miért is időztem én olyan sokat a hegytetőn a jerke társaságában. 

A jerke az esti borozásnál már Bori lett és azt latolgatták a többiek széles jókedvükben, hogy érdekes bárányai lesznek Borinak jövőre. Szemüveges, szakállasok.

A bejegyzés trackback címe:

https://acelcsaba.blog.hu/api/trackback/id/tr22885792

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása