Autópálya

2009.02.03. 16:18

Elég nagy ugrás lesz, de megpróbálom. Az urológiáról az autópályára. Ha jól belegondolok, csak hajszálnyi valami kötheti össze a két témát, jelesül, az új autópályát majd jól le lehet vizelni, másra már nem lesz alkalmas.

Dél-Dunántúli vagyok, tehát nem titok, melyik autópályáról beszélek. De, amit mondok, az mindegyikre vonatkozik.

Persze, szerintem ! Az alap kérdés, a politikai, a beetetős, hogy mit hoz egy autópálya egy régióba?  A vak lelkesek, a benzinfaló autómilliók  tulajdonosai és főleg árusítói szerint, munkalehetőséget, ipari fellendülést stb, tehát minden olyat, ami  tovább szennyezi,a környezetünket. Ha betartódik az igéret, 2010-re ide is beállít a betonsivatag, több ezer hektár termőföldet és vadban gazdag gyönyörű vadászterületeket lepusztítva. Kétszer, két sávban, vakondtúrásokba fúrt alagutakkal éa szelid lankák fölé emelt viaduktokkal. Kb.akkorra hozna hasznot ez a betonszörny, amikorra már csak csurran cseppen az olaj és az autós-korszak agonizálni fog. Tehát későn.   

Ennél a résznél egy kicsit ambivalens érzéseim vannak, mert ezek a létesítmények, mármint a hidak, alagutak, fölöslegesek, csak egy alagútfúró, meg egy hídépítő lobbi tömi meg a zsebét, az Eus. pénzekből. Viszont, én, mint vadász ember örülök, hogy ezek a létesítmények lehetővé teszik, hogy a vad szabadon mozogjon, ne legyenek zárt populációk, amik genetikailag halálraitéltek lennének elszigeteltségükben. Biztos vagyok benne, hogy nem ez volt a szempont, de véletlenül jól sült el.

Hová is akarok kilyukadni. Egy autópályáért lelkesedő társaságban mondtam el az alábbi "agyszüleményemet": 

Nem kell autópálya, egyáltalán több út sem kell, a meglévő is sok. Erre az indításra döbbent csend lett, többen a mentők számát próbálták felidézni, ha állapotom súlyosbodna. Egész európa levegője súlyosan szennyezett -érveltem. 

Folytattam ! Ültessünk erdőket, hagyjuk a folyókat régi árterükbe kiszaladni, nem mellesleg, ettől a milliárdos költségű árvízvédelem is megszünne, egyetlen kamiont nem engednék átgördülni az országon, tegyék vonatra, vigye az. A mi kis országunk lenne Európa tüdeje. Meg a miénk is.

Ide jönne a fél világ, tiszta levegőt szívni, tiszta vizet inni és madárcsicsergést hallgatni.

Természetesen mindezt belépődijért, ami a jelenlegi költségvetéshez képest bizonyára több hasznot hozna.Ezt már, csak poennak szántam a ledöbbent társaságnak, hogy oldjam a siralmas hangulatot.

Szerintem jó ötlet! Szerinted?

 

A bejegyzés trackback címe:

https://acelcsaba.blog.hu/api/trackback/id/tr97920482

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fica kornelia 2009.02.06. 14:50:23

Ez bizony jól hangazik Doki!Csak a gondolattól...de már érzem a friss levegö "illatát"Na persze én szerencsés vagyok,falun lakom,tiszta levegö...és patak a ház elött,minek hangja mindig"zenél"!Persze ezt Önnek is köszönhetem....tudja!!

Acél Csaba · http://acelcsaba.blog.hu 2009.02.06. 21:41:25

Örülök, hogy rendben van a kiscsikó.Sokszor elmondtam már, hogy milyen szerencsés vagyok, mert nálam - a lovakkal töltött sok év alatt - nem halt meg ló. Direkt használom a "meghalni" szót, a ló nemesebb állat annál, hogy az "elpusztuljon" kifejezést használjuk.
süti beállítások módosítása