Dőhérség II.

2009.08.27. 08:28

Két bakvadászat közé ékeltem az unokám "csúcs" szövegét, most folytatom. Második alkalommal is ugyanoda ültem, mint előzőleg, minek szaladgálni a területen, az esély ugyanaz, ha egy helyen kitartok. Egyik évben kinéztem magamnak egy jóképű és kényelmes lest és sehová máshova, csak arra ültem egy éven keresztül. Most, hogy véletlenül-e, vagy akkor éppen jól állt a szénám Dianánál, nem tudom, de a legeredményesebb évem volt.

7 órakor, amikor "felgallyaztam" a lesre, javában tombolt a meleg, még a levegő is vibrált. Ha én bak lennék, én sem futkosnék, állapítottam meg, miközben rápipáltam. Szelem jó, állapítottam meg a füst- bodrokból. Egy órán keresztül néztem a "semmit", miközben egy kicsit hűvösebb szellő kedte rajtam megszárítani az izzadt inget. Kopogtat az ősz, ami nekünk vadászoknak, egészen mást jelent, mint a nyarat sirató "civileknek". Lesz bőgés, nem lesz, taglaljuk.

Közben két suta váltott ki az erdőből, ikrek lehetnek, mert teljesen egyformák voltak. A lesem előtt, kb. 30 méterre, embermagasságú és két Niványi gazfolt úszta meg a kaszálógépet. Amikor ide ért a két suta, egy szép bak pattant föl belőle és heves udvarlással vette üldözőbe az ikreket.

Amikorra lecseréltem a keresőtávcsövet a puskára, már a szemközti erdő árnyákában voltak, lövésről szó sem lehetett.

A 8 órai harangszó ekkor hullámzott be szelíden a völgybe, hogy az erdő fái között elcsendesedjen, amitől az erdő, mint egy altató dalocskától mély, vadakat álomodó álomba zuhant.

Szép este volt, állapítottam meg, amikor lemásztam a lesről. 

A bejegyzés trackback címe:

https://acelcsaba.blog.hu/api/trackback/id/tr851341254

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

solti anasztazia 2009.09.09. 22:03:29

Na jo bevallom..mi voltunk azok a Nellaval...szegeny maga,ott sem hagyjuk beken!
süti beállítások módosítása