Az elfogyó város.

2010.07.17. 22:25

Bagnoregioról készült egy fénykép, gondolom, még a fényképezés hőskorában, az 1840-es években. Ezen a képen , még egészen jól járható ösvény vezet fel a városkába (ezen bandúkol egy szamár, mellesleg kultusza van és évente rendeznek csacsiversenyt ) és annak csak egy kis része a kőből épült viadukt.

Csak 170 év telt el- a kép elkészülte óta - napjainkig és döbbenetes, hogy mennyit "fogyott" a városka. Ezredévek mállasztó hatása gyorsult föl, az utóbbi években. Gondolom, a civilizáció nem tett jót ennek a folyamatnak, amíg csak a szamarak lába koptatta a köveket. A jelenlegi viadukt már alig képes áthidalni azt a hatalmas mélységet, ami a magányos kőszírt és az odavezető út között tátong. Tériszonyosok ne is próbálkozzanak!  Szamár sem járja az utat, csak egy szemétszállító kis traktor pöfög a szűk sikátorokban. De mindenütt virág és tisztaság. Mint a ravatalon.

Szerző: Acél Csaba

8 komment

Címkék: olasz

A bejegyzés trackback címe:

https://acelcsaba.blog.hu/api/trackback/id/tr322157990

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Az angol beteg 2010.07.18. 00:02:59

Hát most sokkolva lettem! Nem is az döbbentett le mennyit fogyott a városka, hanem mennyit tud fogyni az ember hite egyetlen pillanat alatt. Remélem csak félreértés. Sokkolva lettem. Nem tudom doktor Úr mikor tudok újra felnézni ide...de továbbra is Öné minden tiszteletem.

Acél Csaba · http://acelcsaba.blog.hu 2010.07.18. 03:48:34

@Az angol beteg: ..az ember hite, nem "fogyóeszköz".Független az intellektustól, a lélek "terméke". Pontosan az az egyetlen stabil hajtóerő, ami - történjen az emberrel bármi - sziklaszilárd marad, soha senki nem veheti el tőlem. Ezt én - annakidején - a kórházi ágyon tanultam meg...! Soha semmit nem feladni ...! Hit nélkül lehet, csak nem érdemes élni..!De hit, önzetlen szeretet nélkül sem létezhet.Van még mit tanulni - fiatal Barátom, de hajrá...!

Az angol beteg 2010.07.18. 08:41:29

@Acél Csaba: Kedves Doktor Úr! Érzem, hogy a hit a lélek terméke, mert minden fenti állításommal szemben meglepődésemre is kifogyhatatlan. Még ezek után is, hogy vérző sebet ejtettek rajtam, aminek nyoma talán örökre az arcomra ül. Hiszem, hogy a hit erejére más is rájön. Valószínű ehhez idő kell, amit én bármeddig hajlandó vagyok megadni...pontosan azért mert sziklaszilárd a hitem....és támogatja két Istentől származó dolog: feltétlen szeretet és a megbocsájtás ereje. Én is megingattam valaki hitét, enyémet is megingatták, de az enyém még sem szállt el. Hiszek benne, hogy az illetőé sem. Remélem az ő hite is sziklaszilárd marad és nem szakítja le a virágot, mielőtt az szirmot bontana. Ha mégis, nincs mit tennem...másba kell fektetnem a hitem, de mivel az a "lélek terméke" nem tudom...mert töretlenül kötődik valakihez...

Az angol beteg 2010.07.18. 09:01:13

Önzetlen, feltétel nélküli szeretetben sem volt hiány...a tenger mégis vérben úszik. MIért? Számomra picit érthetetlen. Mert "a tenger néha háborog, mégis mindenki szépnek látja".

Az angol beteg 2010.07.18. 09:17:58

De méltósággal kezelem a dolgot...talán túl sokat is adtam ki most magamból. De sok minden dolgozik bennem egyszerre: hit, erő, remény, szeretet, megbánás. Egy úton vannak akadályok, nehézségek. Itt is akadtak. El kell fogadnom ha nagy-nagy sajnálatomra is, de valaki nem velem akar ezekkel megküzdeni. Nem hibáztatom érte mert feltétlenül, úgyanúgy szeretem. Szeretném, hogy ő is így érezzen...de ebbe nem szólhatok bele. Pedig milyen rita erőt generáltu nk és generálnánk egymásba. Jobbak, többek vagyunk egymás által. Tudja ezt sajnálom, ezt nagyon. De tényleg van mit tanulnom. Úgy látszik ez nem mindig elég....

Acél Csaba · http://acelcsaba.blog.hu 2010.07.18. 09:25:54

@Az angol beteg: ...csak a kilőtt nyil és a kiejtett szó nem vonható vissza!.. de mindkettő gyógyítható.!

Az angol beteg 2010.07.18. 12:51:13

@Acél Csaba: "Nehézségeink legtöbbje egyszerűen elpárologna, ha ahelyett, hogy rettegünk tőlük, merészen elhatároznánk magunkban azt, hogy megoldjuk őket!"
(Orison Swett Marden)

Acél Csaba · http://acelcsaba.blog.hu 2010.07.18. 14:02:49

@Az angol beteg: ...bravó...! ez már a "gyógyulás" első jele. Csak így tovább !
süti beállítások módosítása