Parkolás - orosz módra!

2010.07.24. 19:53

Ott hagytam abba, hogy egy kicsínyke szundikálás után bejutottam a Santa Chiara bazilikába.

Majd ezután még egy kis barangolás a városkában, mindez 35 fokban. Most megint egy olyan valamiről írok, ami nem tartozik szorosan az útleíráshoz, de mély nyomot hagyott bennem. Helyesebben szorongást. Egy földalatti parkolóban hagytuk az autót - Istennek hála - mert nem sötötte a Nap, amíg mi várost néztünk. Igenám, de nem volt egyszerű a parkolás kifizetése. Egy  lifttel kellett a nem tudom hanyadik emeletre menni, ott volt egy pénzbedobós automata. Amikor kiadta a jegyet, akkor gyorsan újra liftezni a nulladikra és mindezt 15 percen belül. Az automata "csak" olaszul és angolul "tudott".

Amikor megbírkóztunk a feladattal és kanyarodtunk ki a parkolóból a lecsukot sorompó előtt egy orosz család  (gyerekekkel megpakolva) próbálkozott, hogy valahogy kijusson. Nyilván, nem tudták, hogy csak érvényes jeggyel lehet. Nagy szerencsém volt, mert ki tudtam kerülni őket és mellette lévő sávban, sikeresen kijutottunk. Addigra az orosz família mögött hosszú sor torlódott föl, a hátulsók már idegesen dudáltak.

Rettenetesen sajnáltam szegényeket. Elképzelni sem tudom, hogyan keveredhettek ki , segítettek-e nekik, ha nem tudtak semmilyen nyelvet, akkor hogyan kommunikáltak, stb.

Nem tudom a történet végét, mert nekünk is haladni kellett, de vittem magammal a zavarodott orosz család arcát. Tanulság - ha van - akkor az , hogy abszolút nyelvtudás nélkül hazardírozás egy utazás.

Szerző: Acél Csaba

7 komment

Címkék: olasz

A bejegyzés trackback címe:

https://acelcsaba.blog.hu/api/trackback/id/tr532173471

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Az angol beteg 2010.07.24. 21:16:47

Megerősítem :) valóban lutri picit és kiszolgáltatott helyzetet eredményezhet nyelvtudás nélkül neki vágni a nagyvilágnak... ugyanakkor az orosz család kellemetlen helyzetét átérzem. De találkoztam már Kanadát megjárt honfitársunkkal is, aki hencegve, büszkén oda vágta nekem a "What's your name?" kérdésre válaszul, hogy "Yes, I do." :) Őt felesleges is lett volna győzködnöm, hogy micsoda jó dolog a nyelvtanulás.

Acél Csaba · http://acelcsaba.blog.hu 2010.07.24. 21:54:50

@Az angol beteg: Egyetemista koromban nagyon sok Kuroszawa filmet láttam, szinkron és feliratozás nélkül a pesti Művész Moziban. Érdekes élmény volt. Igaz,volt olyan film, amiben egyébként sem szóltak egy szót sem. ..lehet, hogy az orosz család is ismerte a mondást: nem a beszéd a lényeg, hanem a kommunmikáció.Csak a sorompó nem ismerte ezt.

Az angol beteg 2010.07.24. 22:22:31

@Acél Csaba: Kuroszawa Hét Szamuráját még nem láttam, de tudomásom szerint a Hét Mesterlövész alapját képezi. Pesti Művész Mozi...Amúgy Doktor Úr Szegeden végzett, nemde?

solti anasztazia 2010.07.24. 23:11:22

Korulbelul olyan ijedt tekintete lehetett a Nellanak,mikor Pecsen az Arkad parkolojabol nem tudott kimenni,mert a parkolojegy,amit kifele kell leadni eltunt..becsuszott a jo oreg Ford muszerfalaba..de feltalalta magat,megkeresett egy illetekes szemelyt,elmagyarazta,hogy o szoke no stb...es megoldodott a gond.:-)
(batorkodtam ezt itt elmeselni,lehet nem mostanaban lesz ideje 2 szoptatas kozott..)

Az angol beteg 2010.07.25. 00:13:56

@solti anasztazia: Egyik ismim Árkádos parkolójegyét is felkapta egyszer egy lágy kis szellő, de szerencsére két autóval hátrébb a sofőr arca felfogta:)

Az angol beteg 2010.07.25. 00:27:36

@solti anasztazia: ...ja és a sofőr jól, megértéssel fogadta a váratlan küldeményt...a mögötte álló grizzlykkel teli elsötétített üvegű autóból jött csak kézjeles kommunikáció.

Acél Csaba · http://acelcsaba.blog.hu 2010.07.25. 06:45:09

@Az angol beteg: valóban a Napfény Városában voltam "iparitanuló", de szolnoki lakos. Onnan "felugrani"Pestre, nem volt nehéz. Sajnos - sokkal gyakrabban jártam szinházba, moziba, mint manapság.Azt sem tudom, hogy a Művész Mozi létezik-e most is.
süti beállítások módosítása