Előttem az utódom !

2011.05.23. 19:38

- Gondolkodtam Papa - így az unokám,-  ha pénzt kapok a munkámért, akkor nem játszóházat vennék, hanem három részre osztanám és nektek, a másik papáéknak és apuéknak adnék belőle. Elakadt a szavam, mert tudom, mennyire szerette volna azt a játszóházat. Lemondott róla, hogy gesztust gyakoroljon. Hogy jó legyen, mert már hat évesen rájött, hogy jó dolog jónak lenni. Állja a szavát, amikor a lovaknál vagyunk, hordja a szalmát, pucolja, eteti a lovakat, mindezt egy nyitott szívű gyermek öntudatával. 

Ő már most megtanulta, hogy egy ló tartása mekkora felelősség és nem csak abból áll, hogy ráülünk és élvezkedünk a hátán. Szeretetre szeretet a válasz a lovak részéről is, mert ahogy meglátják , már vágtatnak felé, igaz, soha nem marad el a jutalomfalat, hordjuk a répát és az almát kilószámra. 

Lovas múltam emlékét a nyerget és a kantárt - 15 évvel ezelőtt, a balesetem után - eltettem emlékbe, a lakás egyik beugrójában porosodtak. Nem hittem volna, hogy a nyereg valamikor még ló hátára simúlhat, vagy a szépen csillogó zabla egy ló szájába kerülhet. De új életre keltek, az unokám lett a gazdájuk, ettől a lelkem  megnyugodott, benne látom a folytatást.

A bejegyzés trackback címe:

https://acelcsaba.blog.hu/api/trackback/id/tr922926878

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Az angol beteg 2011.05.23. 20:11:12

Az összes kép közül amit prezentált ez a legszebb...Gratulálok a kisunokához!

solti anasztazia 2011.05.23. 21:16:24

Orulok az oromenek!Olyan jo hallagtni is mikor mesel rola..nagyon a bore ala bujt :-) meg is ertem!

Paci-ens 2011.05.25. 05:17:53

Tesó!
Nekem nincs lovas múltam, de mindig eszembe jut az a Tsz-es idő amikor lóval jártam a határt,mert még nem tellett motorra, és ha túl késő volt a hazamenetelhez, az istállóban aludtam a zabos ládán, a Csinos nevű kanca melletti bokszban.Nincs is jobb altató(nem a te gyógyszereid!) egy lóistálló illatainál, egy békés paci dobbantásai, csendes horkantásai a nyakadba, kóstolgatva finoman a szőrt a fejeden, kifejezve,hogy vigyáz rád álmodban is.
Akkor tanultam meg, hogy nincs jobb reggeli torna egy jó csutakolásnál, amit természetesen kedvenc csemegéivel vezetsz be.
UI.: az a nyereg amit láttam Nálad a beugróban, a Te méreted volt annak idején. Szegény kicsi lány aki az unokád, nem spárgázni tanul tőle?

Acél Csaba · http://acelcsaba.blog.hu 2011.05.25. 05:45:12

@Paci-ens: Tudod Tesó, a nyereg már csak olyan, hogy nem szélesebb, nem keskenyebb, mint a ló dereka.Ha szőrén megy a lovaglás, nyeregben sem lesz belőle angolspárga.Az istállóban alvásod - közös vadászatainkra utalva - nem múlt el nyomtalanul.

Paci-ens 2011.05.25. 07:06:12

@Acél Csaba:
Elnök Úr!
Valóban nem, mert azóta sem aludtam olyan ló mellett, aki úgy tud horkolni, mint Te.

Acél Csaba · http://acelcsaba.blog.hu 2011.05.25. 09:07:47

@Paci-ens:pedig szóltam, hogy állítsd halkabbra a nagyothalló készüléked.

Az angol beteg 2011.05.27. 14:42:59

Na ha nem is lovagoltam, de egy ősmagyar dolgot (íjászkodás) kipróbálhattam ma. Hát ez baromi jóóó volt!! :DD Éreztem kicsit az ősmagyarágot, meg Attila nyilait. :-) Ez pacival tényleg még élvezetesbb lett volna...de instrukciókkal biztos mellé lőttem volna mint most, ha hagytak magamra telitalálat volt mindig:D ....ezek a nyilak?!:D...nekem találták ki őket:D....csak érjenek célba szépen és szüntelen
süti beállítások módosítása